Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Απάντηση Περιφέρειας Αττικής για την τοποθέτηση πινακίδων των Δήμων



  Την 06/02/2017 ελήφθη σχετική απάντηση της Περιφέρειας Αττικής σχετικά με το ερώτημα της σελίδας Report Animal Abuse-Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων για την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης εισόδου κατοικίδιων ζώων σε δημόσιους, κοινόχρηστους χώρους, όπως πάρκα, πλατείες κλπ.: «…η Κτηνιατρική Νομοθεσία και συγκεκριμένα ο Ν.4039/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (1 σχετικό), δεν αναφέρει, δεν απαγορεύει και συνεπώς δεν ρυθμίζει, την δυνατότητα ή μη των Δήμων, να τοποθετούν απαγορευτικές, προειδοποιητικές ή άλλου είδους πινακίδες, σχετικά με την είσοδο ή παραμονή κατοικίδιου ζώου σε πάρκα, πλατείες, ή άλλους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, που οι Δήμοι αυτοί διαχειρίζονται…».
Ωστόσο, από την γραμματική διατύπωση των ανωτέρω προκύπτει ότι ο Δήμος, αφού ο Νόμος δεν του απαγορεύει την (παράνομη ???) τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης εισόδου κατοικίδιων ζώων σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, μπορεί να τις τοποθετεί.
Όμως, ο Ν. 4039/2012 ως τροπ. με άρ. 46 του Ν. 4235/2014 δεν αναφέρει πουθενά στο σύνολό του ότι απαγορεύεται η είσοδος ή παραμονή κατοικίδιων ζώων σε ανάλογους χώρους και έτσι καμία αρχή, Αστυνομία, Δήμος, κ.ά., δεν μπορεί να επιβάλλει κάποια ποινή, ποινική ή διοικητική, εφόσον ο κάτοχος του ζώου περισυλλέγει τις ακαθαρσίες του σκύλου του, τον έχει δεμένο και κοντά του. Ούτως ή άλλως, σύμφωνα με το άρ. 1 του Ποινικού Κώδικα και το άρ. 7 παρ. 1 του Συντάγματος, δεν υπάρχει έγκλημα, ούτε επιβάλλεται ποινή, χωρίς υφιστάμενο νόμο. Με λίγα λόγια, ακόμα κι αν δεν είναι παράνομη η τοποθέτηση πινακίδων από τους Δήμους, είναι βέβαια παράνομο το περιεχόμενο και οι δηλώσεις των πινακίδων.
Αναμένεται σχετική διευκρίνιση από το Νομικό Τμήμα της Περιφέρειας Αττικής, κατόπιν υποβολής νεώτερου ερωτήματος.
Δείτε το έγγραφο:


Δείτε επίσης:

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

"Διέγερση/πρόκληση σε διάπραξη αδικήματος εις βάρος των ζώων"


Tο φαινόμενο της προτροπής ή διέγερσης σε πρόκληση βλάβης σε ζώα μέσω διαδικτύου, όπως η δηλητηρίαση και η τοποθέτηση «φόλας» συναντάται συχνά κι για αυτό επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το άρ. 184 του Ποινικού Κώδικα «Διέγερση σε διάπραξη εγκλημάτων, βιαιοπραγίες ή διχόνοια»:
«1.Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσω του διαδικτύου προκαλεί ή  διεγείρει σε διάπραξη πλημμελήματος ή κακουργήματος και έτσι εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη τιμωρείται με φυλάκιση έως ένα έτος ή με χρηματική ποινή.»
Τα αδικήματα που στοχεύουν στην κακοποίηση/ θανάτωση/ δηλητηρίαση/ εκούσια πρόκληση βλάβης σε ζώα είναι κακουργήματα, διώκονται αυτεπαγγέλτως κατά το άρ. 16 του Ν. 4039/2012 και τιμωρούνται σύμφωνα με το άρ. 20 και 21 του ιδίου Νόμου με ποινή κάθειρξης μέχρι δέκα (10) έτη και με χρηματική ποινή μέχρι πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες, το ύψος εκάστης των οποίων ορίζεται από πενήντα (50) έως εκατό (100) ευρώ, δηλαδή από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως και πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, καθώς και με διοικητικό πρόστιμο 30.000€ για κάθε ζώο.
            Για να ξεκαθαρίσουμε τις διατάξεις του άρθρου 184 Π.Κ.:
  • Δράστης μπορεί να είναι οποιοσδήποτε, άντρας, γυναίκα, ιδιώτης, δημόσιος υπάλληλος, κλπ.
  • Αντικείμενο του εγκλήματος είναι η ασφάλεια των πολιτών.
  • Ο δράστης προκαλεί, δηλαδή αποβλέπει ευθέως και όχι συγκαλυμμένα στην πρόκληση βλάβης σε ζώα και διεγείρει, δηλαδή κινείται ύπουλα, δεν αποκαλύπτει άμεσα το σκοπό του, αλλά έμμεσα, ερεθίζοντας το πρόσωπο/πρόσωπα στα οποία απευθύνεται, ώστε να αποφασίσει εκείνο μόνο του και να φαίνεται να ενεργεί με δική του πρωτοβουλία. Και η πρόκληση και η διέγερση απευθύνεται σε αόριστο αριθμό ή ορισμένο ευρύ κύκλο προσώπων.
  • Και η πρόκληση και η διέγερση γίνονται δημόσια, παρουσία πολλών, περισσοτέρων του ενός.
  • Γίνονται με οποιονδήποτε τρόπο, δηλαδή προφορικά, γραπτά, μέσω διαδικτύου, με έργα, κλπ.
  • Απαιτείται δόλος (άμεσος & ενδεχόμενος), δηλαδή πρόθεση και αποδοχή του αποτελέσματος της πράξης, που είναι η διατάραξη της ειρήνης και αισθήματος ασφαλείας των πολιτών.
  • Τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους.
  • Εννοείται ότι η ποινή αυτή ενσωματώνεται σε εκείνη του κακουργήματος που τιμωρείται βαρύτερα.
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνουμε με screenshot από κινητό (για υπολογιστή: κουμπί «PRTSC» στο πληκτρολόγιο --> επικόλληση στη Zωγραφική --> Αποθήκευση ως εικόνα) τα links (υπερσυνδέσμους) της σχετικής δημοσίευσης και του προφίλ του χρήστη και είτε προβαίνουμε σε μήνυση στο τοπικό Α.Τ. ή αποστέλλουμε καταγγελία στη Δ/νση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ccu@cybercrimeunit.gov.gr με όλα αυτά συνημμένα σε όλες τις περιπτώσεις.


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Ερώτημα προς την Περιφέρεια Αττικής για τις πινακίδες απαγόρευσης σκύλων σε δημόσιους χώρους


Προς την Περιφέρεια Αττικής και το Νομικό Τμήμα αυτής απεστάλη ερώτημα με σχετική επιστολή από τη σελίδα Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων προς γνωστοποίηση της τυχόν ισχύουσας νομοθεσίας για την τοποθέτηση πινακίδων που αφορούν την απαγόρευση εισόδου κατοικίδιων, ήτοι σκύλων, σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, όπως πάρκα, πλατείες, εξωτερικούς χώρους γηπέδων, χωρίς να αναφέρομαι στις παιδικές χαρές, όπου το νομοθετικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο [υπ’ αριθμόν 28492/2009 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 931/τ. B’/18-5-2009), η οποία τροποποιήθηκε με την υπ΄αριθμόν 27934/2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2029/τ. Β΄/25-7-2014) που αναφέρει στο άρ. 2 §3 ότι "Η παιδική χαρά πρέπει να διαθέτει...Απαγόρευση εισόδου για ζώα συντροφιάς, με εξαίρεση σκύλους − συνοδούς ατόμων με αναπηρία"], χωρίς να γίνεται καμία αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο, όπου αυτό προβλέπεται.
Ο Νόμος 4039/2012 σε συνδ. με το Ν. 4235/2014 δεν αναφέρει πουθενά στο σύνολο του ότι σε δημόσιο κοινόχρηστο χώρο δύναται να απαγορεύεται η είσοδος και παραμονή κατοικίδιου ζώου σε αυτούς του χώρους. Καμία απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου δεν ενέχει θέση ανώτερη του Νόμου. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση οφείλουμε, συμμορφούμενοι προς το άρθρο 5 §1 περ. στ΄ & την § 3 Ν. 4039/12, να μαζεύουμε τις ακαθαρσίες του σκύλου μας, κατά τη διάρκεια του περιπάτου κι όταν εισερχόμαστε και κινούμαστε σε οποιοδήποτε πάρκο, να κρατάμε τον σκύλο κοντά μας, δεμένο με σταθερό λουρί χειρισμού, καθώς επίσης να παίρνουμε τα κατάλληλα µέτρα, ώστε να µην εξέρχεται ελεύθερα από το χώρο της ιδιοκτησίας μας και εισέρχεται σε χώρους άλλων ιδιοκτησιών ή σε κοινόχρηστους χώρους. Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100€.


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Αστυνομικός
Κλινικός Ψυχολόγος (BSc in Psychology,
MSc in Clinical & Community Psychology,
C.A. in Origins of Crime, in Animal Behaviour & Welfare and in Veterinary)

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων