Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Το "έθιμο" της θυσίας του ταύρου‏


Κάθε χρόνο 14 ημέρες μετά το Πάσχα, την Κυριακή των Μυροφόρων, όπως και φέτος την 15/05/2016, θα πραγματοποιηθεί στο νησί της Λέσβου, στην περιοχή Μανταμάδο στην αυλή της Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ το έθιμο της θυσίας του ταύρου, με τη μόνη διαφορά από πέρυσι (2015) ότι ο ταύρος τεμαχίζεται σε σφαγείο κι έπειτα μεταφέρεται τεμαχισμένος στον εξωτερικό χώρο της Εκκλησίας για φαγητό! Παρακάτω βρίσκεται η επιστολή μου για ακόμη μία φορά προς το Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ. και τις υφιστάμενες αρμόδιες Δ/νσεις Αστυνομίας, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και της αρμόδιες Δ/νσεις Κτηνιατρικής, ακόμα και στην Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης. Το ζήτημα είναι, γιατί να νομιμοποιείται μια θανάτωση ζώου μόνο και μόνο για το έθιμο και τις ειδωλολατρικές πεποιθήσεις; Διαβάστε και θα καταλάβετε!

«Αξιότιμοι Κύριοι/Κυρίες

     Λαμβάνω τη τιμή να σας αναφέρω για ακόμη μία φορά ένα αποτρόπαιο συμβάν, το οποίο θεωρείται «έθιμο» και θα λάβει χώρα στο νησί της Λέσβου για ακόμη μία χρονιά, στη περιοχή Μανταμάδο την Κυριακή 15/05/2016, 14 ημέρες μετά το Πάσχα, την Κυριακή των Μυροφόρων στην αυλή της Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και μάλιστα εις γνώση των τοπικών αστυνομικών, δημοτικών και εκκλησιαστικών αρχών και υπό την ανοχή τους.
     Κάθε χρόνο όλοι οι πιστοί και θρησκευόμενοι του νησιού και όχι μόνο, κάθε ηλικίας συγκεντρώνονται στην ανωτέρω περιοχή προκειμένου να παρακολουθήσουν τη θυσία του ταύρου. Ο χώρος προετοιμάζεται καταλλήλως μέρες πριν και υπάρχουν παντού δημόσια αφίσες για το επερχόμενο γεγονός, οπότε είναι αδύνατο κάποιος να μη το μάθει ή να μη το γνωρίζει. Ο ταύρος θανατώνεται αποτρόπαια μπροστά στα μάτια όλων των παρευρισκομένων με ένα πιστόλι με καρφί κι εν συνεχεία κόβεται το κεφάλι του, χωρίς να επιδεικνύεται ο ελάχιστος σεβασμός σε αυτό, πόσο μάλλον, αφού θανατώνεται για ένα ακόμη έθιμο! Οι παρευρισκόμενοι εμποτίζουν βαμβάκι με αίμα και σχηματίζουν πάνω τους Σταυρούς με αυτό, γιατί θεωρούν ότι τους προστατεύει, συμπεριφορά που θυμίζει την παγανιστική λατρεία και την περίοδο του Μεσαίωνα. Το κεφάλι του ταύρου γίνεται αντικείμενο λατρείας και κλήρωσης. Θυσίες του ταύρου γίνονται και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, αλλά στην Μυτιλήνη γίνονται σε αρκετά χωριά στο βορειοανατολικό μέρος του νησιού, όπως Αγία Παρασκευή, Θερμή, Νάπη, Φίλια, Μιστεγνά και Μανταμάδο. Κατόπιν, ξεκινάει μια διαδικασία που θυμίζει σφαγείο! Μπροστά στα μάτια μικρών παιδιών σφάζουν και πρόβατα, για να γευματίσει κατόπιν το πλήθος. Χασάπηδες που κουβαλούν μαχαίρια και μπαλτάδες ,γδέρνουν και τεμαχίζουν τα ζώα στον εξωτερικό χώρο της Εκκλησίας, μη τηρουμένων έστω και των ελάχιστων υγειονομικών προϋποθέσεων και διαδικασιών, επιδεικνύοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου. Όλα αυτά πρέπει να σταματήσουν, καθόσον αρχικά, αντιβαίνουν στις Αρχές που διέπουν την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων, που αναφέρει ότι «.. όλα τα ζωντανά όντα έχουν φυσικά δικαιώματα και κάθε ζώο με νευρικό σύστημα έχει συγκεκριμένα δικαιώματα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η περιφρόνηση ή και απλή άγνοια αυτών των φυσικών δικαιωμάτων είναι επιζήμια για την φύση και επιτρέπει στους ανθρώπους να διαπράττουν εγκλήματα εναντίον των ζώων, δεδομένου ότι η συνύπαρξη των ειδών, προϋποθέτει την αναγνώριση εκ μέρους του ανθρωπίνου είδους, του δικαιώματος στη ζωή και των υπολοίπων ζώων και δεδομένου ότι ο σεβασμός των ζώων από τους ανθρώπους είναι αδιαχώριστος με τον αντίστοιχο σεβασμό ανθρώπου προς άνθρωπο!» Χαρακτηριστικά τα άρθρα 11 και 13 που αναφέρουν αντίστοιχα ότι «κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή» και «σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο». Ανάλογα έθιμα αντιβαίνουν πλήρως στη διάταξη του άρ. 18 του Ν. 4039/12 σχετικά με την «Εκπαίδευση, επι?όρφωση, προαγωγή φιλοζωίας». Παραβιάζονται καταφανώς τα δικαιώματα των ζώων, καθώς και οι διατάξεις του Νόμου 1197/1981 «Περί Προστασίας των Ζώων» και του Π.Δ. 327/1996 για την «Προστασία των ζώων κατά τη σφαγή και/ή τη θανάτωσή τους, σε συμμόρφωση προς την οδηγία 93/119/Έκτου Συμβουλίου», με την οποία προστατεύονται, εκτός από τα θηλαστικά, τα κάθε είδους παραγωγικά ζώα κατά τη σφαγή ή τη θανάτωσή τους, εις γνώση όλων των ανωτέρω, οι οποίοι ως δημόσιοι υπάλληλοι παραβαίνουν των καθηκόντων τους. Γιατί να επιτραπεί ένα τέτοιο γεγονός απλά και μόνο χάριν του εθίμου;

Α)Διερωτόμαστε, όπως και πλήθος συμπολιτών μας, πως είναι δυνατόν ένα τέτοιο αποτρόπαιο και βασανιστικό για τα ζώα έθιμο να νομιμοποιείται και να λαμβάνει χώρα υπό την ανοχή των οικείων δημοσίων Αρχών, Αστυνομίας, Δήμου, Περιφέρειας και Εκκλησίας; 

Β)Ποιες είναι οι ενέργειες σας για την αποτροπή αυτού του γεγονότος της αιματοχυσίας σε όλες τις προαναφερόμενες περιοχές κι όχι μόνο; Θα υπάρξει άραγε σύλληψη των δραστών ή θα σωπαθεί δια παντός σα να μην έγινε τίποτα;

Γ)Ποιες είναι οι ενέργειες σας για τον έλεγχο παντός υπευθύνου υπαλλήλου;

Δ)Τι έχετε διαπιστώσει τα προηγούμενα χρόνια και ποιες οι ενέργειες σας για την αποτροπή της σφαγής;

 Ε)Διευκρινίστε βάσει ποιας κείμενης νομοθεσίας επιτρέπεται η θανάτωση του ταύρου, εφόσον προορίζεται για το έθιμο κι όχι για τροφή; Νομιμοποιείται απλά και μόνο το έθιμο, επειδή θα γίνει η θανάτωση του ταύρου στο σφαγείο κι όχι δημοσίως; (Το πιθανότερο είναι ότι θα θανατωθεί στο σφαγείο κι έπειτα θα μεταφερθεί στο δημόσιο χώρο της εορτής, ώστε οι παρευρισκόμενοι να πάρουν το αίμα του ταύρου σε βαμβάκι ως φυλαχτό.)

Παρακαλείσθε για την άμεση απάντηση σας περί των ενέργειών σας πριν την 09/05/2016. Σας επισυνάπτονται σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίες που αποδεικνύουν τη βαρβαρότητα του εθίμου.

Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

ΔΡΙΒΑΣ Ευάγγελος
Αστυνομικός – Ψυχολόγος»

Ωστόσο, πέρυσι απαγορεύτηκε η θανάτωση του ζώου σε δημόσιο χώρο και η Δ/νση Κτηνιατρικής της Περιφερείας Βορείου Αιγαίου μας βεβαιώνει ότι είναι νομότυπη η θανάτωση για χάρη του εθίμου! Δείτε:



 "Σε απάντηση του ανωτέρω δικού σας αιτήματος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό 1099/2009 «για την προστασία των ζώων κατά τη θανάτωσή τους» και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 3 περ. a) iii) δεν ισχύουν οι διατάξεις αυτού σε περιπτώσεις θανάτωσης ζώων στα πλαίσια πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, όπως αυτές νοούνται στο άρθρο 2 παρ. η) του ίδιου Κανονισμού, ο οποίος εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2013 σύμφωνα με το άρθρο 30. Η ίδια εξαίρεση προβλεπόταν στο εδάφιο 2 της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Κεφαλαίου 1 του Πδ 327/1996. Κατά συνέπεια η διαδικασία θανάτωσης βοοειδών σε πανηγύρεις εξακολουθεί να εξαιρείται από την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας των ζώων κατά τη θανάτωσή τους."

Για πόσο ακόμα θα θανατώνονται ζώα για παγανιστικά και πρωτόγονα έθιμα αυτής της Χώρας;  Και όλα αυτά, γιατί ο Κανονισμός 1099/2009-24/9/09 είναι κανονισμός της Ε.Ε. και είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και όλες τις χώρες της Ε.Ε. 
ΑΛΛΑΓΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΑΜΕΣΑ. Οι φωτογραφίες δεν επισυνάπτονται στο άρθρο διότι είναι αποκρουστικές και μία σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας πείσει.!

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.