Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

"Είσαι θύμα βίας; Υπάρχει βοήθεια!"


Τηλεφωνικές Γραμμές Ψυχολογικής & Κοινωνικής Στήριξης & Επέμβασης 
για θύματα βίας και καταγγελίες κακοποίησης:
  • Γραμμή SOS «15900» για γυναίκες θύματα βίας
  • Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» για θύματα ενδ/κής βίας γενικά
  • Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» για παιδιά & εφήβους θύματα βίας
  • Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056» για παιδιά & εφήβους θύματα βίας


Γραμμή SOS «15900»

Στόχος της τηλεφωνικής Γραμμής SOS 15900 είναι η αντιμετώπιση και η καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών,  καθώς και η πολλαπλή υποστήριξη των θυμάτων. Είναι µια υπηρεσία εθνικής εµβέλειας που δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες θύµατα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άµεσα µε ένα φορέα αντιµετώπισης της έµφυλης βίας.
Τη γραμμή στελεχώνουν ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι που παρέχουν άμεση βοήθεια σε έκτακτα και επείγοντα περιστατικά βίας σε 24ωρη βάση, 365 µέρες το χρόνο. Ταυτόχρονα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας των γυναικών µέσω της διεύθυνσης e-mail:sos15900@isotita.gr .
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις αρχές και τον τρόπο λειτουργίας της Γραμμής SOS 15900 είναι διαθέσιμες εδώ: Κανονισμός Λειτουργίας Τηλεφωνικής Γραμμής SOS 15900

Απευθύνεται σε γυναίκες:
  • που υφίστανται σωµατική κακοποίηση
  • που υφίστανται ψυχολογική, συναισθηµατική ή λεκτική βία
  • που υφίστανται οικονοµική βία
  • που έχουν υποστεί βιασµό ή απόπειρα βιασµού
  • που έχουν υπάρξει θύµατα πορνείας ή trafficking
  • που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία, σε κοινωνικό χώρο, στην οικογένεια

Και σε:
  • πολίτες και φορείς, προκειµένου να πληροφορηθούν για θέµατα σχετικά µε την πρόληψη και την αντιµετώπιση της βίας κατά των γυναικών
  • Πληροφόρηση για θέµατα ισότητας των φύλων
  • Ψυχοκοινωνική συµβουλευτική σε περιστατικά που απαιτούν άµεση ψυχολογική και   κοινωνική στήριξη και σχετίζονται µε βία κατά των γυναικών.
  • Παραποµπή περιστατικών σε Ξενώνες, σε Συµβουλευτικά Κέντρα κατά της βίας, σε Υπηρεσίες  Υγείας, και άλλους συνεργαζόµενους φορείς

Οι σύμβουλοι:
  • παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής, επιδεικνύοντας συναισθηματική κατανόηση και προσφέροντας ανακούφιση στις γυναίκες
  • τηρούν το απόρρητο της συµβουλευτικής κι ενηµερώνουν τη συµβουλευόµενη ότι τηρούνται οι κανόνες της εχεµύθειας
  • ενθαρρύνουν τις γυναίκες να βγουν από την αποµόνωση, να κατανοήσουν ότι δεν είναι µόνες και ότι δεν ευθύνονται για τη βία που υφίστανται
  • Σκοπός των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η ενδυνάμωση των γυναικών και η επανάκτηση της αυτοεκτίμησής τους, ώστε να μπορέσουν να αναλάβουν την ευθύνη της επαγγελματικής, προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής και να πάρουν οι ίδιες τις καλύτερες αποφάσεις για το μέλλον τους.


Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197»

Η Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» λειτουργεί δωρεάν για τους πολίτες ως γραμμή έκτακτης ανάγκης όλο το 24ωρο. Είναι στελεχωμένη με εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και απευθύνεται σε όλο τον πληθυσμό που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ψυχοκοινωνικής φύσης, αλλά κυρίως απευθύνεται σε άτομα, οικογένειες και ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες που διέρχονται κάποιας μορφής κρίση ή περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπως:
  • θύματα οικογενειακής βίας
  • ενήλικοι και ηλικιωμένοι που χρήζουν άμεσης ψυχολογικής και κοινωνικής βοήθειας
  • άτομα που βρίσκονται σε κρίση και κίνδυνο βλάβης
  • θύματα παράνομης διακίνησης με σκοπό την σεξουαλική ή οικονομική εκμετάλλευση
  • θύματα φυσικών και άλλων καταστροφών

Λειτουργία της Γραμμής «197»
  • λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά μέρες την εβδομάδα και ολόκληρο το χρόνο
  • παρέχει επείγουσα συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη
  • παρέχει άμεση πληροφόρηση για τα θέματα κοινωνικής πρόνοιας
  • ενεργοποιεί και συντονίζει τους μηχανισμούς επείγουσας επιτόπιας κοινωνικής παρέμβασης
  • παραπέμπει στις υπόλοιπες Μονάδες και Υπηρεσίες του Δικτύου του Ε.Κ.Κ.Α. και διασυνδέει με άλλες Υπηρεσίες και Οργανισμούς του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης όσους χρειάζονται περαιτέρω βοήθεια
  • τηρεί σύστημα καταγραφής των δεδομένων της ζήτησης και των παρεχομένων υπηρεσιών


Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107»

Είναι στελεχωμένη με εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και απευθύνεται σε παιδιά και έφηβους και σε όσους έχουν να αναφέρουν και επιθυμούν να επεξεργαστούν προβλήματα ή ερωτήματα που αφορούν σε ανηλίκους.
  • Παρέχει συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική στήριξη σε ανηλίκους και γονείς.
  • Ενημερώνει και πληροφορεί τους ανηλίκους για θέματα που τους απασχολούν και τους γονείς τους για θέματα ανατροφής και παιδικής προστασίας και θα τους διασυνδέει ή παραπέμπει στις αρμόδιες Υπηρεσίες Κοινωνικής Προστασίας για την περαιτέρω εξυπηρέτησή τους
  • Υποδέχεται αιτήματα και αναφορές για ανήλικους που βρίσκονται σε κίνδυνο (λόγω κακοποίησης, παραμέλησης, εμπορίας, εκμετάλλευσης ή θυματοποίησης που είναι ασυνόδευτοι ή αιτούντες άσυλο) οι οποίοι αντιμετωπίζουν καταστάσεις κρίσης ή εμπλέκονται σε παράνομες πράξεις
  • Συνεργάζεται με τις αρμόδιες εισαγγελικές και άλλες υπηρεσίες για την άμεση κοινωνική προστασία των ανηλίκων σε κίνδυνο και των ανηλίκων παραβατών
  • Κινητοποιεί τους μηχανισμούς επιτόπιας επείγουσας κοινωνικής παρέμβασης του Ε.Κ.Κ.Α. και άλλων Υπηρεσιών για την παροχή κοινωνικής βοήθειας στους ανήλικους
  • Συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς παιδικής προστασίας για την άμεση εξυπηρέτηση επειγόντων αιτημάτων κοινωνικής φροντίδας και προστασίας ανηλίκων και στήριξης των οικογενειών τους
  • Συνεργάζεται με δημόσιους φορείς σε περιφεριακό και τοπικό επίπεδο (πχ Ομάδες Προστασίας Ανηλίκων) με σκοπό τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για τη διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης και τον εντοπισμό των κινδύνων που απειλούν τους ανηλίκους για τους οποίους υπήρξαν αιτήματα, αναφορές και αντίστοιχες εισαγγελικές εντολές.
  • "Οι κλήσεις στη γραμμή 1107 έχουν αστική χρονοχρέωση και οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται από τους παρόχους τηλεπικοινωνίας για το  ακριβές ύψος αυτής"

Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056»


Η αναγνωρισμένη ως Εθνική, Γραμμή SOS 1056 λειτουργεί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν.
Η Γραμμή 1056 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση φαινομένων Βίας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά (Σωματική, Σεξουαλική & Ψυχολογική Κακοποίηση, Παραμέληση, Bullying, Παράνομη διακίνηση & εμπορία).
Η Γραμμή 1056 είναι στελεχωμένη αποκλειστικά από εξειδικευμένους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους και διαθέσιμη πανελλαδικά, 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.
Οι κλήσεις προς την Γραμμή 1056 είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο, για κλήση από καρτοτηλέφωνο ΔΕΝ απαιτείται τηλεκάρτα, ενώ η κλήση από καρτοκινητά δεν απαιτεί διαθέσιμες μονάδες.
Μέσω της Γραμμής SOS 1056 παρέχονται οι εξής υπηρεσίες:
  • λήψη ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών για παιδιά σε κίνδυνο (κακοποίηση, trafficking, ασυνόδευτα παιδιά)
  • ενεργοποίηση διαδικασιών για την άμεση παροχή προστασίας παιδιών σε κίνδυνο (επιτόπια παρέμβαση)
  • ενεργοποίηση διαδικασιών για τη φροντίδα παιδιών που έχουν κακοποιηθεί και βρίσκονται στα νοσοκομεία (μεταβατικό στάδιο)
  • διαχείριση αιτημάτων φιλοξενίας κακοποιημένων παιδιών στα 14 Σπίτια του Οργανισμού
  • παροχή κατευθύνσεων για κάθε θέμα και τη διασύνδεση με άλλες υπηρεσίες
  • κινητοποίηση εθελοντών δοτών αίματος και αιμοπεταλίων
Για την υλοποίηση των παραπάνω στη διάθεσή της Γραμμής όλο το 24ωρο βρίσκονται τα οχήματα άμεσης Επέμβασης και οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και νεογνά και παιδιά, που διαθέτει ο Οργανισμός.
Δίνοντας έμφαση στην επικοινωνία με τα παιδιά και τους εφήβους, πέρα από την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά, να «μιλήσουν» μαζί μας μέσω: Email, Chat και Social Media.
Επιπρόσθετα η Γραμμή 1056 είναι διασυνδεδεμένη με τον 112, τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης και υπάγεται στο Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών (Child Helpline International).
Σε υλικοτεχνικό επίπεδο η Γραμμή 1056 είναι εξοπλισμένη με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και λογισμικό και λειτουργεί σε 4 διασυνδεδεμένα τηλεφωνικά κέντρα σαν 1! Αυτό εξασφαλίζει μέγιστο χρόνο αναμονής κάθε κλήσης τα 12sec!
Τα τηλεφωνικά Κέντρα της Εθνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056 βρίσκονται:
  • Αθήνα (Μαρούσι και Καρέας)
  • Θεσσαλονίκη
  • Πάτρα
Αξίζει να σημειωθεί ότι «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θέλοντας να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της Γραμμής 1056 κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες διαθέτει και ένα τηλεφωνικό κέντρο Έκτακτης Ανάγκης στο Δ.Α.Α. Ελ.Βενιζέλος.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί τη Γραμμή SOS 1056 από το 1997, ενώ το 2007 η Γραμμή αναγνωρίστηκε ως Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά.


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

"Δήλωση απώλειας ζώου-Τοποθέτηση αφισών"


Με βάση τα άρθρα 4 και 5 του Ν. 4039/2012, ο ιδιοκτήτης δεσποζόμενου ζώου υποχρεούται να δηλώνει μέσα σε πέντε (5) ημέρες την απώλεια του ζώου του σε κτηνίατρο, που έχει πιστοποιηθεί στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων, σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, του αρμόδιου Υπουργείου. Έτσι, αναγκαία προϋπόθεση είναι το ζώο συντροφιάς να έχει σημανθεί με microchip.
Επιπλέον, κατά την Κανονιστική Διάταξη υπ΄αριθμ. 2/1985 της ΕΛ.ΑΣ. «Απολεσθέντα-Ανευρεθέντα-Κλαπέντα αντικείμενα και αναζητήσεις προσώπων και πραγμάτων», μία απώλεια μπορεί να δηλωθεί και στο αρμόδιο Τμήμα Ασφαλείας (Τ.Α.) ή Αστυνομικό Τμήμα (Α.Τ.) μικτής αρμοδιότητας (συνηθέστερα στην επαρχία και στα νησιά). Από τη δήλωση αυτή δικαιούστε σχετικό αντίγραφο, το οποίο θα παραλάβετε εντός λίγων ημερών κατόπιν υποβολής αίτησης στην Γραμματεία της υπηρεσίας.
Είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις να επικολλώνται σε διάφορα σημεία, όπως κολώνες, αφίσες που αναφέρουν την απώλεια κι αναζήτηση του κατοικίδιου ζώου. Ο N. 2946/2001 απαγορεύει μόνο την «υπαίθρια και δημόσια προβολή με κάθε τρόπο και μέσο, μηνυμάτων κάθε μορφής για την προώθηση εμπορικών και επαγγελματικών σκοπών ή άλλων συναφών δραστηριοτήτων.». Δεν προκύπτει από αλλού απαγόρευση αναρτήσεως αφισών, κλπ., που γίνονται για την προώθηση άλλου, πέραν του εμπορικού ή συναφή, σκοπού. Συνεπώς, η τοποθέτηση αφισών για απώλεια κατοικίδιου ζώου δεν εμπίπτει στην απαγόρευση του ν. 2946/2001 (NEWLAW-Δικηγορική Εταιρία Τσιλώνης-Βογιατζόγλου).
Οι αφίσες, επίσης, πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που περιγράφονται στο άρθρο 10 παρ. 9 του Κ.Ο.Κ.


Άρθρο 10 «Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης» του Κ.Ο.Κ.-
Παράγραφος 9

«9.       Απαγορεύεται η εγκατάσταση οποιασδήποτε πινακίδας, αφίσας, διαγράμμισης ή συσκευής, η οποία μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση με πινακίδες σήμανσης ή με κυκλοφοριακή διαγράμμιση ή με άλλη συσκευή ρύθμισης της κυκλοφορίας ή να τις καταστήσει λιγότερο ορατές ή αποτελεσματικές ή να προκαλέσει θάμβωση στους χρήστες της οδού και γενικά να αποσπάσει την προσοχή τους κατά τρόπο που μπορεί να έχει δυσμενή επίδραση στην ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι πινακίδες, αφίσες, διαγραμμίσεις ή συσκευές, οι οποίες τοποθετούνται, κατά παράβαση της παρούσας παραγράφου, αφαιρούνται ή εξαλείφονται κατά τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 2130/1993.
Σε περίπτωση που τα αρμόδια όργανα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων διαπιστώσουν την παράλειψη άσκησης των αρμοδιοτήτων της παρούσας παραγράφου, από τους προς τούτο υπόχρεους δήμους ή κοινότητες, δύνανται να τους καλούν προς εκτέλεση των αναγκαίων ενεργειών αφαίρεσης ή εξάλειψης των αντικειμένων που έχουν τοποθετηθεί παράνομα, τάσσοντάς τους σχετική προθεσμία ενέργειας. Αν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, τα αρμόδια όργανα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων δύνανται να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες καθ' υποκατάσταση του δήμου ή της κοινότητας. Η υποκατάσταση αυτή περιλαμβάνει κάθε πρόσφορη ενέργεια για την αφαίρεση ή εξάλειψη των πινακίδων, αφισών, διαγραμμίσεων ή συσκευών που έχουν τοποθετηθεί παράνομα. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον δήμο ή την κοινότητα και εγγράφεται στον προϋπολογισμό τους ως υποχρεωτική δαπάνη, βάσει των διατάξεων του δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση η υπηρεσία που προβαίνει στην αφαίρεση ή εξάλειψη των πινακίδων, αφισών, διαγραμμίσεων ή συσκευών που έχουν τοποθετηθεί παράνομα, καθώς και ο δήμος ή η κοινότητα στον προϋπολογισμό των οποίων εγγράφεται υποχρεωτική δαπάνη για σχετικές ενέργειες που έγιναν καθ' υποκατάστασή τους, δύναται να καταλογίζει τη σχετική δαπάνη σε βάρος των παραβατών, η είσπραξη της οποίας γίνεται κατά τις διατάξεις για την είσπραξη των δημόσιων εσόδων.»


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

"Διαδικασία επέμβασης στην παρασυσσώρευση ζώων"


Η παρασυσσώρευση ζώων αποτελεί μία ακόμα μορφή κακοποίησης ζώων, η οποία απαντά όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία. Ωστόσο, αποτελεί μία αρκετά δύσκολη κατάσταση, διότι ο πληθυσμός των ζώων ανέρχεται σε δεκάδες, με πολλά είδη ανάμεσά τους, το άτομο που τα συγκεντρώνει αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα, δεν συνεργάζεται και είναι έως και επιθετικό, ενώ οι εμπλεκόμενες πλευρές και οι αρμόδιοι φορείς για την αντιμετώπισή της πρέπει να έχουν καλή οργάνωση και αγαστή συνεργασία.
Τα βήματα παρέμβασης που περιγράφονται παρακάτω ενδείκνυνται για τις περισσότερες περιπτώσεις παρασυσσώρευσης. Οι ρόλοι των ατόμων θα πρέπει να είναι προκαθορισμένοι. Όμως, κάποιες περιπτώσεις ίσως χρειάζονται ιδιαίτερους χειρισμούς, επιπλέον ή διαφοροποιημένες ενέργειες.
  1. Ο αυτόπτης μάρτυρας, περίοικος ή άλλος, θα πρέπει να γνωρίζει όσο το δυνατόν πιο έγκυρα τι ακριβώς συμβαίνει στον χώρο που αναφέρεται, π.χ., πόσα ζώα περίπου βρίσκονται στον χώρο, πόσα άτομα ζουν εκεί, ποιες είναι οι συνθήκες, κλπ. Τις περισσότερες φορές ο αριθμός των ζώων είναι αδύνατον να προσεγγισθεί. Ενδείκνυται να γίνει προσπάθεια επικοινωνίας με τον ένοικο του χώρου, ώστε να γίνουν γνωστές οι προθέσεις του για συνεργασία.
  2. Πρέπει να υπάρχουν επιπλέον μάρτυρες και γνώστες της κατάστασης, οι οποίοι να είναι πρόθυμοι να καταθέσουν ενόρκως κατά τον σχηματισμό δικογραφίας.
  3. Είναι απαραίτητη η ενημέρωση και εμπλοκή φιλοζωικής οργάνωσης (ένωσης, σωματείου), η οποία έχει νομικό κύρος, θα συμβάλλει περισσότερο οργανωμένα στη διαδικασία και θα φροντίσει για τη φύλαξη και φιλοξενία των αφαιρεθέντων ζώων, αν δεν υπάρχει δημοτικό καταφύγιο.
  4. Η διαδικασία θα ήταν λειτουργικό να γίνει πρωινές ώρες και καθημερινές ημέρες, ώστε να είναι δυνατή η ανεύρεση και ο συντονισμός των φορέων. Αφού ενημερωθούν όλοι οι φορείς, θα καθοριστεί κι αποφασιστεί από κοινού μία συγκεκριμένη ημερομηνία.
  5. Ο/οι μάρτυρας/ες ή/και η φιλοζωική οργάνωση μπορούν, αν δεν έχουν ήδη υποβάλλει μήνυση στο Α.Τ., να ενημερώσουν τον οικείο Εισαγγελέα Πρωτοδικών (για την Αθήνα την Εισαγγελέα αρμόδια για θέματα ζώων, κάθε Τρίτη & Πέμπτη, 10:00΄-13:00΄ στην Π.Σ.Σ. Ευελπίδων-Δικαστήρια), ώστε να δοθεί εντολή εισόδου στο σπίτι, σε περίπτωση που ο ένοικος αρνείται την είσοδο, αλλά κι εντολή αφαίρεσης των ζώων. Η εντολή θα απευθύνεται στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα και τα αφαιρεθέντα ζώα θα παραδοθούν στο δημοτικό καταφύγιο ή σε ενδιαφερόμενη ζωοφιλική εταιρεία ή σωματείο ως μεσεγγυούχο (Άρ. 19 Ν. 4039/12). Εδώ ίσως υπάρχουν διαφοροποιήσεις, καθώς μπορεί να έχει προηγηθεί η υποβολή μήνυσης και η εντολή αφαίρεσης ζώων και εισόδου στην οικία να δοθεί γραπτά σε μεταγενέστερο χρόνο στο Α.Τ. ή προφορικά, κατόπιν επικοινωνίας Αξιωματικού του Α.Τ. με τον Εισαγγελέα Υπηρεσίας. Αλλά η υποβολή μήνυσης εκ των προτέρων θα έπρεπε να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να προκληθούν δυσκολίες στον συντονισμό του εμπλεκόμενων φορέων και να περάσει αρκετό διάστημα.
  6. Το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα θα ενημερώσει την Δ/νση Υγειονομικού της οικείας Περιφέρειας, ώστε να παρευρίσκεται κατά τη διαδικασία, αλλά και Πταισματοδίκη/Ειρηνοδίκη και κλειδαρά, εφόσον ο ένοικος φαίνεται ότι θα αρνηθεί την είσοδο.
  7. Ο/οι μάρτυρας/ες και η φιλοζωική οργάνωση καλό είναι να διατηρούν επικοινωνία με τον οικείο Δήμο για τις συνθήκες που επικρατούν στον εν λόγω χώρο, ώστε αυτός να παρέχει κατά τη διαδικασία τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτούνται. Κατά την είσοδο στον χώρο θα υπάρχουν σκουπίδια και άχρηστα αντικείμενα πιθανότατα που θα εμποδίζουν την διέλευση ή/και την είσοδο, οπότε θα χρειαστούν μεγάλοι κάδοι απορριμμάτων.
  8. Επίσης, σε περίπτωση που ο Δήμος έχει πρόγραμμα για την περίθαλψη αδέσποτων ζώων και διαθέτει καταφύγιο ζώων ή συνεργάζεται με ανάλογο φορέα ή ιδιώτη κτηνίατρο, θα πρέπει να έχει ενημερώσει σχετικά για τον πληθυσμό των ζώων που αυτοί θα λάβουν για κτηνιατρική περίθαλψη (εμβόλια, αποπαρασιτώσεις, στειρώσεις, θεραπείες, κλπ.) ή και φύλαξη στον χώρο τους.
  9. Δεδομένου ότι τα έγκλειστα ζώα είναι συνήθως μη κοινωνικοποιημένα έως και φοβισμένα, ο Δήμος θα πρέπει να έχει φροντίσει να βρίσκεται στον χώρο υπάλληλος/οι κατάλληλα εκπαιδευμένος/οι στην σύλληψη-δέσμευση ζώων, αλλά και που θα επιδείξει/ουν ιδιαίτερη προσοχή με τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει/ουν για να μην πληγωθεί κάποιο ζώο. Κρίνεται σκόπιμο να υπάρχει κι εκπαιδευτής σκύλων που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτή την προσπάθεια, δηλαδή ως προ τον τρόπο προσέγγισης και δέσμευσης των ζώων.
  10. Θα πρέπει να έχει ληφθεί μέριμνα από τον Δήμο να υπάρχουν αρκετά κλουβιά και οχήματα μεταφοράς για τα ζώα.
  11. Το Αστυνομικό Τμήμα θα πρέπει να διαθέσει περιπολικό με πλήρωμα για τη σύλληψη και μεταφορά του υπαίτιου στο Α.Τ. και την συνοδεία του σε πιθανή ακούσια νοσηλεία του σε εφημερεύον ψυχιατρικό νοσοκομείο, αν απαιτείται. Ενδείκνυται στο σημείο να κληθεί Ε.Κ.Α.Β. για παροχή πρώτων βοηθειών. Πολλές φορές οι υπαίτιοι ή άλλα μέλη της οικογένειάς τους, που μένουν εκεί, αντιμετωπίζουν σοβαρά παθολογικά προβλήματα.
  12. Τα άτομα που θα εισέλθουν στην οικία θα πρέπει να έχουν καθοριστεί από πριν, ώστε να αποφευχθούν απομακρύνσεις ζώων από περίοικους ή κλοπές. Ο χώρος αποτελεί σκηνή εγκλήματος και θα πρέπει να αποκλειστεί η είσοδος σε τρίτους.
  13. Όλα τα άτομα που θα εισέλθουν πρέπει να φέρουν μάσκες που καλύπτουν μύτη και στόμα τουλάχιστον. Επίσης, να φοράνε γάντια και μπότες εργασίας, καθώς θα έρθουν αντιμέτωποι με σοβαρές ή ακραίες συνθήκες (από πληθώρα περιττωμάτων έως και πτώματα ζώων).
  14. Πρέπει να οριστεί ένα άτομο-εθελοντής, ώστε να φωτογραφίσει τον χώρο και τα ζώα. Οι φωτογραφίες θα επισυναφθούν στην δικογραφία απαραίτητα.
  15. Ακόμα ένα άτομο-εθελοντής θα πρέπει να καταγράφει τον αριθμό των ζώων που ανευρίσκονται, αλλά και το πού πηγαίνει κάθε ζώο ή οποιαδήποτε χρήσιμη πληροφορία. Πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι δυνατός ο εντοπισμός κάθε ζώου, αφού φύγει από τον χώρο. Αν είναι δυνατόν, καλό είναι σε κάθε ζώο να τοποθετείται ένας αριθμός με περιλαίμιο ή με άλλον πρόσφορο τρόπο, ξεκινώντας από τον αριθμό «1».
  16. Η διαδικασία θα διαρκέσει αρκετές ώρες και οι συνθήκες θα είναι πιθανόν ακραίες, οπότε τα άτομα που θα εμπλακούν, δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, διότι έτσι μπορεί να τεθεί η ζωή τους σε κίνδυνο.

 Για λοιπές πληροφορίες ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
-Για το φαινόμενο της παρασυσσώρευσης ζώων γενικά πατήστε εδώ: «Το φάσμα της κακοποίησης ζώων, η παρασυσσώρευση»

-Για την εκτίμηση σοβαρότητας της κατάστασης παρασυσσώρευσης εδώ: «Παρασυσσώρευση Ζώων: Πίνακας εκτίμησης σοβαρότητας»



Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

"Διευκρινίσεις από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. για την διατάραξη ησυχίας"


            Κατόπιν επιστολής της σελίδας προς τη Δ/νση Οργάνωσης και Νομικής Υποστήριξης του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για διευκρινίσεις στο πώς ακριβώς κινείται πλέον η ΕΛ.ΑΣ. στις περιπτώσεις διατάραξης (μας αφορά η διατάραξη από γαβγίσματα), ελήφθησαν οι ακόλουθες. Σημειωτέον ότι η φωτογραφία είναι καθαρά σαρκαστική και σκοπός του άρθρου είναι η ενημέρωση.
«Σύμφωνα με το άρθρο 468 του νέου Ποινικού Κώδικα, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ με το ν. 4619/2019 (Φ.Ε.Κ. Α΄95/11-06-2019) προβλέπεται ότι: «Τα πταίσματα καταργούνται. Εκκρεμείς υποθέσεις τίθενται στο αρχείο με πράξη του κατά τόπον αρμόδιου εισαγγελέα πλημμελειοδικών.».
Εκ της ανωτέρω διάταξης προκύπτει ότι άπασες οι διατάξεις, οι οποίες εμπεριείχαν παραβάσεις, που έως την ημερομηνία έναρξης του νέου Ποινικού Κώδικα (01-07-2019), τιμωρούντο σε βαθμό πταίσματος καταργούνται. Αυτό σημαίνει ότι τόσο το άρθρο 417 του παλαιού Ποινικού Κώδικα με τίτλο «Διατάραξη ησυχίας» όσο και οι παραβάσεις της Αστυνομικής Διάταξης 3/1996 με τίτλο «Μέτρα για την τήρηση της κοινής ησυχίας», οι οποίες, σύμφωνα με το άρθρο 5 αυτής, προέβλεπαν κύρωση σε βαθμό πταίσματος και στις οποίες εντασσόταν η διατάραξη της ησυχίας από το γάβγισμα σκύλου, μετά τη θέση σε ισχύ του νέου Ποινικού Κώδικα δεν ισχύουν πλέον. Μάλιστα σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 18 με τίτλο «Κατηγορίες αξιόποινων πράξεων» του νέου Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019) αναφέρεται μεταξύ των άλλων «…Τα πταίσματα δεν θεωρούνται πλέον αξιόποινες πράξεις , αλλά αντιμετωπίζονται μόνο ως διοικητικές παραβάσεις…». Επί της ουσίας δηλαδή τα πταίσματα, τα οποία προβλέπονταν από ειδικούς ποινικούς νόμους και αστυνομικές διατάξεις θα τιμωρούνται πλέον μόνο με διοικητικό πρόστιμο. Παρά ταύτα η Αστυνομική Διάταξη 3/1996 δεν προβλέπει ως κύρωση διοικητικό πρόστιμο, γεγονός, το οποίο σημαίνει ότι δεν υφίσταται αυτή τη στιγμή οιαδήποτε κύρωση για παράβαση των απαγορεύσεων της ως άνω Αστυνομικής Διάταξης.
Ωστόσο, σας επισημαίνουμε ότι επί του άρθρου 10 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας  και συναφείς διατάξεις», το οποίο βρίσκεται υπό επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων προκειμένου εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια αυτής, προβλέπεται ότι: «Όλες οι παραβάσεις των προεδρικών διαταγμάτων της παραγράφου 1 περ. α΄ του άρθρου 12 του ν. 1481/1984 και των αστυνομικών διατάξεων της παραγράφου 3 εδάφιο β΄ του ίδιου άρθρου τιμωρούνται με φυλάκιση έως πέντε μηνών ή χρηματική ποινή έως εκατόν πενήντα ημερήσιες μονάδες.». Με το ως άνω σχέδιο νόμου πλέον, η κύρωση των παραβάσεων της Αστυνομικής Διάταξης  3/1996, η οποία ρυθμίζει θέματα τήρησης της κοινής ησυχίας σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 1481/1984, αναβιβάζεται σε πλημμέλημα και θα τιμωρείται μετά την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου με φυλάκιση έως πέντε μηνών ή χρηματική ποινή έως εκατόν πενήντα ημερήσιες μονάδες.
Εν κατακλείδι, σας ενημερώνουμε ότι την παρούσα χρονική στιγμή η διατάραξη της κοινής ησυχίας από οποιαδήποτε αιτία παραμένει ατιμώρητη ωστόσο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου με τις τροποποιήσεις του νέου Ποινικού Κώδικα θα καταστεί αξιόποινη πράξη σε βαθμό πλημμελήματος


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece"

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

"Παρασυσσώρευση Ζώων: Πίνακας εκτίμησης σοβαρότητας"



Με τον όρο «παρασυσσώρευση» εννοείται η εκούσια, μεγάλη και παθολογική συγκέντρωση ζώων ή/και αντικειμένων στον χώρο όπου συνήθως διαμένει ένα άτομο, το οποίο αντιμετωπίζει τις περισσότερες φορές σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Μπορείτε να ενημερωθείτε πλήρως για αυτό το φαινόμενο, σε προηγούμενο άρθρο μου, πατώντας εδώ «Το φάσμα της κακοποίησης ζώων, η παρασυσσώρευση».
Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι η δημοσίευση ενός πίνακα, που ο ίδιος δημιούργησα και μπορεί να προσεγγίσει το επίπεδο σοβαρότητας κάθε περίπτωσης, όπου υπάρχουν πολλά ζώα και αναρωτιόμαστε, εάν είναι συνθήκες παρασυσσώρευσης. Σε αυτόν τον πίνακα, περιγράφονται κάποιες συμπεριφορές και συνθήκες που επικρατούν συνηθέστερα σε αυτές τις καταστάσεις και δεν μπορεί να περιλαμβάνει οποιαδήποτε συμπεριφορά και συνθήκη μπορεί κανείς να συναντήσει, με γνώμονα την προσωπική εμπειρία από ελληνικά δεδομένα, αλλά και με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία. Εντάσσονται σε πέντε κατηγορίες: το νοικοκυριό, την υγιεινή, την ασφάλεια του σπιτιού, τα ζώα και την ψυχική-σωματική υγεία.
Η σοβαρότητα κάθε περίπτωσης ποικίλει και για αυτό μπορούμε να διακρίνουμε πέντε (5) «επίπεδα σοβαρότητας». Το καθένα από αυτά περιλαμβάνει διαφορετικό σύνολο συμπεριφορών και ενεργειών αντιμετώπισης. Αρχικά, μπορείτε να δείτε τον πίνακα παρακάτω ή να τον κατεβάσετε από ΕΔΩ κι εν συνεχεία θα τον αναλύσω όσο μπορώ πιο περιεκτικά (καλύτερη προβολή από υπολογιστή):


Η ένδειξη  «+/-» δίπλα από κάποια «» δηλώνει ότι αυτή η συμπεριφορά/συνθήκη ναι μεν υπάρχει, αλλά δεν είναι τόσο σοβαρή ώστε να μην είναι διαχειρίσιμη, καθώς και ότι μπορεί να μην υπάρχει απαραίτητα. Όπως προαναφέρθηκε, τα όσα περιγράφονται δεν μπορούν να γενικευτούν και να εξαχθεί κάποιος κανόνας για όλες τις περιπτώσεις, απλά βοηθούν να καταλάβουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Η ανθρώπινη φύση και συμπεριφορά είναι πολύπλευρη και περίπλοκη και δύσκολα περιγράφεται με συνταγές.

-ΕΠΙΠΕΔΟ 1-«ΗΠΙΟ»: Υπάρχει ακαταστασία στον χώρο και σκόνη στις επιφάνειες, που δηλώνουν ότι το άτομο δεν καθαρίζει συχνά. Υπάρχουν κάποια σκουπίδια που μπορεί να υπερχειλίζουν από κάδους ή σακούλες ή στο πάτωμα, όπως άδειες κονσέρβες, συσκευασίες τροφής, κ.ά. Το άτομο μπορεί να καθαρίζει και μόνο του χωρίς βοήθεια. Τα ζώα είναι αρκετά αλλά όχι τόσο πολλά ώστε να μη μπορούν να φροντιστούν επαρκώς. Το άτομο παρουσιάζει έντονη ανησυχία κι ενδιαφέρον για διάσωση και το μέλλον των ζώων γενικά και των δικών του.
Ενέργειες: ήπιες, προσωπικές συστάσεις για μη απόκτηση περισσότερων ζώων, βοήθεια σε καθάρισμα, φροντίδα και βόλτες των ζώων, στειρώσεις, υιοθεσίες

-ΕΠΙΠΕΔΟ 2-«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΟ»: Η ακαταστασία και σκόνη είναι ετνονότερες, υπάρχουν ιστοί από αράχνες, ένδειξη παραμέλησης του σπιτιού. Τα σκουπίδια είναι πολλά και σκόρπια, ενώ δυσκολεύουν σε έναν βαθμό την διέλευση στον χώρο. Τα ζώα είναι αρκετά (καθώς και τα άχρηστα αντικείμενα, αν υπάρχουν), βρίσκονται σε συνεχή κίνηση και κοιμούνται στους καναπέδες ή κρεβάτια, καθιστώντας δύσκολη την χρήση τους. Υπάρχουν κι αυτοσχέδια σπίτια σε όλο το σπίτι. Ίσως κάποια ζώα χρήζουν κτηνιατρικής περίθαλψης (εμβόλια, δερματικές παθήσεις), αλλά σιτίζονται κι έχουν νερό.Το άτομο δυσκολεύεται, δεν έχει χρόνο, παραιτείται από το να καθαρίζει.
Ενέργειες: εμπλοκή κάποιας φιλοζωικής ομάδας-σωματείου, τυχόν συστάσεις μέσω Αστυνομίας, απαραίτητη φροντίδα ζώων και συμβολή από επιπλέον άτομα, στειρώσεις, υιοθεσίες

-ΕΠΙΠΕΔΟ 3-«ΜΕΤΡΙΑ ΣΟΒΑΡΟ»: Η κατάσταση είναι σοβαρή. Η ακαταστασία τεράστια (σκόνη, ιστοί αράχνης). Είναι αδύνατη η χρήση επίπλων από τα πολλά ζώα ή/και αντικείμενα που βρίσκονται σε αυτά. Ο αριθμός των ζώων δεν είναι διαχειρίσιμος από ένα άτομο (ή δύο αν υπάρχει έτερο). Τα σκουπίδια ξεχειλίζουν, σκόρπια τριγύρω, η διέλευση από δωμάτιο σε δωμάτιο είναι δύσκολη. Υπάρχει μία οσμή αμμωνίας από ούρα στον χώρο ή/και περιττώματα. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακραίες συνθήκες που να βάζουν σε κίνδυνο την υγεία. Τα ζώα είναι μη κοινωνικοποιημένα και φοβισμένα, κάποια ίσως και επιθετικά, καθώς δεν βγαίνουν βόλτα, ενώ η κτηνιατρική περίθαλψη είναι απαραίτητη σχεδόν για όλα. Το άτομο έχει αποσυρθεί κοινωνικά, βρίσκεται συνεχώς σπίτι ή ψάχνει για νέα ζώα ή δέχεται από άλλους νέα ζώα. Ίσως δείχνει άρνηση σε βοήθεια και δείχνει παραμελημένο, ακόμα και προβλήματα υγείας.
Ενέργειες: καταγγελία σε Αστυνομία και Δήμο για έλεγχο, κοινωνική και ιατρική περίθαλψη του ατόμου αν χρειάζεται, ενημέρωση για νομικές συνέπειες, απαραίτητη η μείωση του πληθυσμού με υιοθεσίες και στειρώσεις, κτηνιατρική περίθαλψη των ζώων, ίσως αναγκαία η εμπλοκή εισαγγελέα για απαγόρευση απόκτησης νέων ζώων

-ΕΠΙΠΕΔΟ 4-«ΑΡΚΕΤΑ ΣΟΒΑΡΟ»: SOS. Σκουπίδια, άχρηστα αντικείμενα και ζώα παντού…κυριολεκτικά παντού, ακόμα και σε συρτάρια. Τα έπιπλα δεν χρησιμοποιούνται, το σπίτι έχει κακή κατάσταση, σπασμένες πόρτες, μπορεί και απουσία θέρμανσης ή ρεύματος, το άτομο έχει οφειλές. Σάπια φαγητά εκτός κι εντός ψυγείου. Δεν υπάρχει καθαρός χώρος για να προετοιμαστεί φαγητό, πιάτα άπλυτα και με μουχλιασμένα φαγητά, οι βρύσες μπορεί να μη δουλεύουν, υπάρχει έντονη οσμή από περιττώματα ανθρώπινα ή μη, έντομα και τρωκτικά, κάποια δωμάτια δεν χρησιμοποιούνται ή είναι αδύνατη η είσοδος, τα ζώα μπορεί να μη τρέφονται ή να πίνουν νερό, έχουν ασθένειες και προβλήματα υγείας, όπως και το άτομο, το άτομο αρνείται οποιαδήποτε βοήθεια και είναι έως και επιθετικό.
Ενέργειες: υποβολή μήνυσης, καταθέσεις μαρτύρων, συνεργασία φορέων Αστυνομίας, Δήμου, Εισαγγελίας, Υγειονομικού, οργανωμένα συνεργεία καθαρισμού, εκπαιδευτές ζώων για περισσυλογή των φοβισμένων-επιθετικών σκύλων, απαγόρευση απόκτησης νέων ζώων, ψυχιατρική εκτίμηση ατόμου ή και νοσηλεία, κτηνιατρική φροντίδα ζώων, υιοθεσίες, στειρώσεις, περίοικοι σε επαγρύπνηση σε περίπτωση επανόδου και επανάληψης συμπεριφοράς

-ΕΠΙΠΕΔΟ 5-«ΑΚΡΑΙΟ»: Νεκρά ζώα, σκελετοί, κουφάρια στα πιο απίθανα μέρη, ίσως και άνθρωποι νεκροί, μέλη της οικογένειας, το άτομο μπορεί να είναι εντελώς αποσυρμένο ή αδιάφορο σε ό,τι γίνεται, δε μιλάει ή επιτίθεται, παρατηρούνται ακόμα και σαδιστικές συμπεριφορές προς τα ζώα (απαγχονισμός), ζώα που δεν έχουν δει ποτέ φως ή έχουν βγει έξω, αδύνατη η είσοδος στο σπίτι σε δωμάτια λόγω πληθώρας ζώων και σκουπιδιών
Ενέργειες: υποβολή μήνυσης, καταθέσεις μαρτύρων, συνεργασία φορέων Αστυνομίας, Δήμου, Εισαγγελίας, Υγειονομικού, οργανωμένα συνεργεία καθαρισμού, εκπαιδευτές ζώων για περισυλλογή των φοβισμένων-επιθετικών σκύλων, απαγόρευση απόκτησης νέων ζώων, ψυχιατρική εκτίμηση ατόμου ή και νοσηλεία, κτηνιατρική φροντίδα ζώων, υιοθεσίες, στειρώσεις, περίοικοι σε επαγρύπνηση σε περίπτωση επανόδου και επανάληψης συμπεριφοράς

Για λοιπές πληροφορίες ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
-Για το φαινόμενο της παρασυσσώρευσης ζώων γενικά πατήστε εδώ: «Το φάσμα της κακοποίησης ζώων, η παρασυσσώρευση»
-Για την διαδικασία επέμβασης στην παρασυσσώρευση ζώων εδώ: «Διαδικασία επέμβασης στην παρασυσσώρευση ζώων»

Πηγή φωτογραφίας: zoosos.gr- https://bit.ly/2WTEyjr


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece

Σάββατο 25 Μαΐου 2019

"Στατιστικά στοιχεία Πυροσβεστικού Σώματος σχετικά με ζώα"


Στατιστικά στοιχεία, κατόπιν αιτήματος της σελίδας Report Animal Abuse Greece-Καταγγελίες Kακοποίησης Ζώων Ελλάδας, παρείχε η Δ/νση Επικοινωνιών & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Πυροσβεστικού Σώματος, σχετικά με συμβάντα στα οποία κλήθηκε να συνδράμει, από 1/1/2017 μέχρι και 31/12/2018.
Το εν λόγω χρονικό διάστημα το Πυροσβεστικό Σώμα παρείχε συνδρομή σε 37 περιπτώσεις που αφορούν ζώα, όπως εμφαίνεται στον Πίνακα 1. Από αυτές παρείχε βοήθεια σε 22 περιπτώσεις, όπως διάσωση και απελευθέρωση, ενώ επενέβη σε 15 περιπτώσεις πυρκαγιάς.  

Πίνακας 1

Συνέπεια των συμβάντων ήταν ο τραυματισμός 8 ζώων σε 7 περιπτώσεις και ο θάνατος άλλων 19 ζώων σε 8 περιπτώσεις, όπως φαίνεται αναλυτικά στον Πίνακα 2. Μεταξύ αυτών υπήρχαν ζώα συντροφιάς, πτηνά, βοοειδή και ιπποειδή. 

Πίνακας 2
                            

Όπως έχει διατυπωθεί και σε σχετικό άρθρο, σύμφωνα με το άρ. 1 §1 περ. α΄ του Ν. 3511/2006 (ΦΕΚ 258/τ. Α΄), ως αντικ/κε από το άρ. 63 του Ν. 4249/2014 (ΦΕΚ 73/τ. Α΄) «Το Πυροσβεστικό Σώμα … έχει ως αποστολή: α. Την ασφάλεια και προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, του φυσικού περιβάλλοντος και ιδίως, του δασικού πλούτου της Χώρας από τους κινδύνους των πυρκαγιών, θεομηνιών και λοιπών καταστροφών.». Ως φυσικό περιβάλλον ορίζεται το συνονθύλευμα όλων των ζωντανών οργανισμών και της άβιας ύλης που βρίσκονται με φυσικό τρόπο στη Γη. Επομένως, αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος είναι και η προστασία των ζώων, όπως ο απεγκλωβισμός ζώων από δέντρα, αυτοκινητοδρόμους και φρεάτια υδροσυλλεκτών και αγωγούς ομβρίων υδάτων, αλλά κι από κάθε άλλο χώρο που υπάρχει πιθανότητα να παγιδευτούν ή να κινδυνεύσουν. Έτσι, οποιαδήποτε άρνηση παροχής βοήθειας ΠΡΕΠΕΙ να καταγγέλλεται στις προϊστάμενες υπηρεσίες του Αρχηγείου του Π.Σ.

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece-Καταγγελίες Κακοποίησης Ζώων Ελλάδας"

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

"Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών αρμόδιος για θέματα ζώων"


Για την περιοχή της Αθήνας υφίσταται εισαγγελέας αρμόδιος για ζητήματα προστασίας των ζώων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. Την τρέχουσα περίοδο ορισμένη για αυτόν σκοπό είναι η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών κα ΣΤΑΘΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Ευγενία. Η κα ΣΤΑΘΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ δέχεται κοινό για τυχόν σημαντικά ζητήματα που άπτονται της φύσεως της ενεργητικής ή παθητικής κακοποίησης ζώων ή και για οποιοδήποτε άλλο σχετικό ζήτημα, κάθε Τρίτη και ώρες 10:00’ έως και 13:00΄. 


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog «Report Αnimal Αbuse Greece»

Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

"Στατιστικά στοιχεία ΕΛ.ΑΣ. για την κακοποίηση ιπποειδών εργασίας στη Σαντορίνη"


            Σύμφωνα με το υπ΄αριθμόν 1244/18/1569533 από 04/08/2018 έγγραφο της Δ/νσης Γενικής Αστυνόμευσης/Α.Ε.Α.-ΕΛ.ΑΣ. παρασχέθηκαν στη σελίδα μας, κατόπιν αιτήματός μας, τα παρακάτω στατιστικά στοιχεία σχετικά με την κακοποίηση ιπποειδών εργασίας στο νησί της Σαντορίνης (Θήρα) από το 2012 έως και το 2017.
            Συγκεκριμένα, σχηματισθείσες δικογραφίες κατά δραστών για παράβαση του άρ. 16 του Ν. 4039/12-«Κακοποίηση Ζώων» για τα ιπποειδή αναφέρονται μόνο το 2016 και το 2017, ενώ από το 2012 δεν αναφέρεται κάποια. Για το 2016 αναφέρονται 2 καταγγελίες για τις οποίες σχηματίσθηκαν δικογραφίες, χωρίς τη βεβαίωση διοικητικού προστίμου (Δ.Π.) και για το 2017 αναφέρονται 4 καταγγελίες για τις οποίες σχηματίσθηκαν δικογραφίες, με παράλληλη βεβαίωση Δ.Π. για τις 2 εκ των 4 περιπτώσεων.
Από το 2014 έως και το 2017 αναφέρονται συνολικά 22 καταγγελίες για κακοποίηση ζώων γενικά, για τις οποίες σχηματίσθηκαν δικογραφίες, χωρίς να αναφέρεται εάν επιβλήθηκαν Δ.Π.
Σε όλες τις περιπτώσεις που δεν αναφέρεται η επιβολή Δ.Π. υπάρχει η πιθανότητα αυτά να επιβλήθηκαν μεταγενέστερα με την απόφαση των δικαστηρίων. Δείτε τον πίνακα:


(Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: www.lifo.gr)


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece-Καταγγελίες Κακοποίησης Ζώων Ελλάδας"

Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

"Ζώα συντροφιάς σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος"



            Σύμφωνα με την παρ. 1 εδ. β΄ του άρθρου 17 της Υ1β/2000/29-3-1995 (Β' 343) Υγειονομικής Διάταξης «...απαγορεύεται απολύτως η παρουσία και διατήρηση κατοικίδιων ζώων στα δημόσια κέντρα και καταστήματα (εμπορικά κλπ) κατά τις ώρες λειτουργίας αυτών...». Η εν λόγω Υγειονομική Διάταξη δεν πρέπει να εφαρμόζεται κι έχει καταργηθεί με το άρ. 23 του Ν. 4039/12 (σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 161597 από 4/4/12 εγκύκλιο του Εισαγγελέα Πρωτ/κών Αθ. και την υπ΄αριθμ. 102 από 19/3/13 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους). 
Σύμφωνα με τον Ε.Κ. 852/2004 για την Υγιεινή των Τροφίμων [ΚΕΦΑΛΑΙΟ IX (στοιχείο 4)] «…Πρέπει επίσης να υπάρχουν κατάλληλες διαδικασίες για να εμποδίζονται τα οικιακά ζώα να εισέρχονται σε χώρους όπου παρασκευάζονται, διακινούνται ή αποθηκεύονται τρόφιμα…».
Η Υ1γ/Γ.Π./οίκ.47829 (ΦΕΚ 2161/τ.Β’/23-06-2017) Υγειονομική Διάταξη και ειδικότερα στο άρθρο 5, παρ. 14 α & β ρυθμίζει το θέμα της εισόδου των σκύλων βοηθείας-σκύλων οδηγών που συνοδεύουν άτομα με προβλήματα όρασης ή άτομα με αναπηρία στις αίθουσες πελατών των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Σχετικά με την παραμονή ζώων συντροφιάς στους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν υφίσταται σαφής ειδική πρόβλεψη, σύμφωνα με το Τμήμα Υγειονομικών Κανονισμών και Δημόσιας Υγείας/ Δ/νση Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.
Ως σκύλος βοηθείας ορίζεται «…ο εκπαιδευμένος σκύλος οδηγός τυφλού και ο σκύλος βοηθός ατόμων με αναπηρίες.» (Άρ. 16 παρ. 7 του Ν.3868/10 & Υ1γ/Γ.Π./90421 από 15-10-2014, με ΑΔΑ:6ΙΑΤΘ-Β2Υ).
Συμπεραίνεται ότι για να υπάρχει το ανωτέρω ως εξαίρεση, δεν επιτρέπονται όλα τα άλλα. Με πάσα επιφύλαξη, ο ιδιοκτήτης του σκύλου πρέπει να κατέχει και μπορεί να ελέγχεται για το (ενημερωμένο) βιβλιάριο υγείας και το chip από τους αρμόδιους φορείς και μπορούν να βεβαιωθούν διοικητικά πρόστιμα, σε περίπτωση έλλειψής τους. H ευθύνη και οι ανάλογες κυρώσεις, για την είσοδο ενός ζώου σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, βαραίνουν τον ιδιοκτήτη του ή προσωρινά υπεύθυνο του καταστήματος.

ΚΥΡΩΣΕΙΣ
 «…Αν διαπιστωθεί παράβαση από τις Αρμόδιες Αρχές (ΕΦΕΤ-Υγειονομική Υπηρεσία), δηλαδή η είσοδος και η παραμονή σε Κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος οποιουδήποτε ζώου συντροφιάς και κυρίως σκύλου ο οποίος δεν είναι σκύλος βοηθείας, ώστε να χρησιμοποιείται από τις συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών για τους λόγους που προαναφέραμε, τότε επιβάλλεται το διοικητικό πρόστιμο των 500€-5.000€ που αφορά ‘’Μη συμμόρφωση του επιχειρηματία σχετικά με τις γενικές απαιτήσεις υγιεινής’’, όπως αναφέρονται στον ΕΚ 852/2004 (Παράρτημα II) και όπως ορίζονται στα άρ. 23 & 24 του Ν. 4235/2014 … Εδώ να σημειώσουμε πως για την συγκεκριμένη παράβαση οι Αρμόδιες Αρχές (ΕΦΕΤ-Υγειονομική Υπηρεσία) μπορούν να κάνουν χρήση και την διάταξη του άρθρου 58 του Ν. 4075/2012, η οποία βρίσκεται σε ισχύ παράλληλα με το Ν.4235/2014 και η οποία αναφέρει πως όλες οι παραβάσεις των διατάξεων όλων των Υγειονομικών Διατάξεων, που εκδίδονται κατ' εφαρμογή του άρθρου 1 του Α.Ν. 2520/1940 (Α΄ 73) ή κατ' εξουσιοδότηση άλλου νόμου, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή χρηματική ποινή τουλάχιστον 2.000 ευρώ, εκτός αν από άλλες διατάξεις τιμωρούνται βαρύτερα. Την συγκεκριμένη Διάταξη του Νόμου 4075/ 2012 μπορούν να εφαρμόσουν και άλλα ελεγκτικά όργανα (υπάλληλοι άλλων Κρατικών Φορέων – Υπηρεσιών, όπως της Αστυνομίας, των Λιμενικών Αρχών, του ΕΟΤ κλπ.) τα οποία δεν δύναται να εφαρμόσουν το Ν.4235/2014.». (Κεραμυδάς Δημήτρης Υγιεινολόγος MSc, Χατζημπύρου Ολυμπία Τεχνολόγος Τροφίμων)
Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρ. 11 του Ν. 4039/12 ως τροπ. με αρ. 46 του Ν. 4235/14 «Οι υπεύθυνοι σφαγείων, κρεοπωλείων, νοσοκομείων, στρατοπέδων, κατασκηνώσεων, καταστημάτων διάθεσης τροφίµων, εγκαταστάσεων µαζικής εστίασης και γενικά χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν τα κατάλληλα µέτρα για την αποτροπή της πρόσβασης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς στα απορρίµµατα των εγκαταστάσεών τους.».


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece-Καταγγελίες Κακοποίησης Ζώων Ελλάδας"
PAGE: https://www.facebook.com/reportanimalabusegreece/


(Πηγή φωτογραφίας: http://www.enallaktikos.gr/ar21646el-kafeteria-anoigei-tis-portes-tis-gia-na-zestanei-ta-adespota-zwa-fwtografia.html)