Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

"Ενεργητική κακοποίηση ζώων"


Η κακοποίηση οποιουδήποτε ζώου μπορεί να είναι ενεργητική, όπως το χτύπημα, η κλωτσιά, ο ξυλοδαρμός, η σύνθλιψη, η δηλητηρίαση, ο πυροβολισμός, το μαχαίρωμα, η πρόκληση σωματικής βλάβης με οποιοδήποτε μέσο-αντικείμενο, η κατακρήμνιση, το κάψιμο (φωτιά, εύφλεκτα υλικά, κλπ), ο απαγχονισμός, ο πνιγμός, ο ακρωτηριασμός (αυτιού, ουράς, άκρων), ο βασανισμός, η κυνομαχίες, η εκπαίδευση ζώου προκαλούσα πόνο (ηλεκτρικά κολάρα, κλπ), η σεξουαλική κακοποίηση και η κτηνοβασία.

Τι να κάνετε; Διαδικασία μήνυσης
Σε περίπτωση ενεργητικής κακοποίησης ζώου, κατά την οποία είστε αυτόπτης ή και αυτήκοος μάρτυρας, θα υποβάλετε μηνυτήρια αναφορά αμέσως μετά ή ΑΜΕΣΑ στο Α.Τ. του τόπου συμβάντος ή σε οποιοδήποτε Α.Τ. ανά την Ελλάδα όλο το 24ωρο, καταθέτοντας σε αυτή όλο το συμβάν, ώστε να σχηματιστεί δικογραφία κατά του/των δράστη/δραστών για ενεργητική κακοποίηση ζώου/ων, για το αυτεπάγγελτα διωκόμενο αδίκημα της κακοποίησης ζώου (δεν κατατίθεται παράβολο βάσει της υπ΄αριθμόν Εγκ.:1/13, Aρ.Πρωτ.:1631 - 8/4/13 Εισ. Αρείου Πάγου, κατάργηση παραβόλων γενικά με νέο Ποινικό Κώδικα Ν. 4619/2019, ΦΕΚ95/τ.Α΄/11-06-2019). 
Θα επισυνάψετε τυχόν ληφθείσες φωτογραφίες και θα διατηρήσετε αντίγραφα των φωτογραφιών στο αρχείο σας, ώστε να αποδεικνύετε τον αριθμό των ζώων σε περίπτωση εξαφάνισης τους από τον χώρο που διατηρούνταν και ζούσαν, ενώ μπορείτε να προτείνετε και μάρτυρες, ώστε να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα και να ισχυροποιηθεί η ποινική δίωξη του δράστη. Εφίσταται η προσοχή σας στο ότι, εάν δείτε κάποιο άτομο να πράττει τα ανάλογα, θα καλείτε άμεσα περιπολικό της Αστυνομίας στο «100» ΠΑΝΤΑ κι όχι στο τοπικό Α.Τ., περιμένετε στο σημείο να τον υποδείξετε ως δράστη και μπορείτε να τον «καταδιώξετε δημοσία κραυγή», δηλαδή να υποδεικνύετε στις Αρχές και μόνο, συνεχώς το πού βρίσκεται, αλλά και στοιχεία οχήματος κυκλοφορίας (πινακίδα) εάν διαφύγει, ώστε να συλληφθεί εντός ορίων αυτοφώρου. 

Αστυνομικές-Νομικές διευκρινίσεις 
Η φράση «όρια του αυτοφώρου» σημαίνει ότι η πράξη, δηλαδή η κακοποίηση, έγινε π.χ. την 00:01΄ τα ξημερώματα της 15/1/201… Άρα, εάν υποβληθεί μήνυση αμέσως μετά, ο δράστης θα αναζητείται, εάν δε συλληφθεί εκείνη τη στιγμή, ολόκληρη την τρέχουσα ημέρα, έως και ολόκληρη την επόμενη, ήτοι έως 23:59΄ ώρα της επόμενης 16/1/201... Δηλαδή, από 00:01΄ της 17/1/201… κι έπειτα δε μπορεί να συλληφθεί.
Κατά το άρ. 33 του Ν. 4830/21, με προφορική ή γραπτή εντολή Εισαγγελέα μπορεί να αφαιρεθεί οριστικά ή προσωρινά ένα ζώο από τον ιδιοκτήτη του και να παραδοθεί σε καταφύγιο αδέσποτων ζώωνΟ παραβάτης υποχρεούται να αναλάβει το κόστος που συνδέεται με την αποκατάσταση της υγείας του ζώου, την κτηνιατρική φροντίδα και τη διαβίωσή του. Ο εισαγγελέας μπορεί να απαγορεύσει την απόκτηση άλλου ζώου από τον παραβάτη. Δείτε περισσότερα στο άρθρο "Αφαίρεση ζώου σε περίπτωση κακοποίησης".

Ποινικές-Διοικητικές Κυρώσεις
          Κατά το άρθρο 34 και 35 του Ν. 4830/2021, οι δράστες τιμωρούνται ως εξής:
        α) Η κακοποίηση, η κακή και η βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου, όπως ιδίως ο δραστικός και ο μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης, όπως ενδεικτικά η ιπποπέδη, οι μη επιτρεπτές μέθοδοι εκπαίδευσης, η εργασία που δεν προβλέπεται για το είδος του ζώου, η μη σύννομη αναπαραγωγή, ο εκούσιος τραυματισμός με απλή σωματική βλάβη είναι πλημμέλημα και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή μέχρι τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες, το ύψος εκάστης των οποίων ορίζεται από δέκα (10) έως πενήντα (50) ευρώ, 
        β) ο φόνος και ο βασανισμός των ζώων, με την εσκεμμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης, επικίνδυνης για την υγεία τους, ιδίως με δηλητηρίαση, στραγγαλισμό, απαγχονισμό, πνιγμό/πνιγμονή, πρόκληση εγκαύματος, θερμοπληξία, ηλεκτροπληξία, κρυοπαγήματα, σύνθλιψη, ακρωτηριασμό (μη θεραπευτικό), πυροβολισμό (πρόκληση τραύματος ή θάνατος ζώου), ο εκούσιος τραυματισμός (βαριά, επικίνδυνη σωματική βλάβη), οι κυνομαχίες και κάθε είδους μάχες μεταξύ ζώων, η κτηνοβασία, η σεξουαλική κακοποίηση ζώου με χρήση αντικειμένων για τη σαδιστική ευχαρίστηση του δράστη και η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων είναι κακούργημα και τιμωρείται με ποινή κάθειρξης μέχρι δέκα (10) έτη και με χρηματική ποινή μέχρι πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες, το ύψος εκάστης των οποίων ορίζεται από πενήντα (50) έως εκατό (100) ευρώ,
    γ) με διοικητικές κυρώσεις 5.000€-15.000€ για κάθε ζώο για την α) περίπτωση και 30.000€-50.000€ για κάθε ζώο για την β) περίπτωσηΣημειωτέον ότι τα πληρώματα περιπολιών δεν επιβάλουν διοικητικά πρόστιμα, καθώς η αρμοδιότητα τους περιορίζεται στο να προσέλθουν και να καταγράψουν όσα τους εκθέσετε, αλλά μπορούν και να συλλάβουν τον δράστη, αφού τους γνωστοποιήσετε ότι θέλετε να υποβάλετε μήνυση. Τα διοικητικά πρόστιμα (δείτε τα παρακάτω) επιβάλλονται από Αστυνομικούς του οικείου Α.Τ.

Κτηνιατροδικαστική Εξέταση, Νεκροψία-Νεκροτομή
Σε κάθε περίπτωση ενεργητικής κακοποίησης είναι απαραίτητη η κτηνιατροδικαστική εξέταση του ζώου, ώστε να βεβαιωθούν οι σωματικές βλάβες και η γενικότερη κατάσταση της υγείας του. Σε περίπτωση ανεύρεσης θανατωμένου ζώου από «φόλα», προβαίνετε και πάλι σε μηνυτήρια αναφορά στην οποία, συν τοις άλλοις που προαναφέρθηκαν, αναφέρετε και τους ανθρώπους που υποπτεύεστε ότι το έπραξαν ή σας απείλησαν στο «κοντινό» παρελθόν. Λαμβάνετε και πάλι φωτογραφίες από το χώρο του συμβάντος και από τα ατυχή ζώα, συλλέγετε απόλυτα προσεκτικά με γάντια τη «φόλα» και με αεροστεγή συσκευασία, την οποία θα ζητήσετε να εξεταστεί από τοξικολογική ή άλλη αρμόδια υπηρεσία ή Εργαστήριο Δημόσιου Πανεπιστημίου (Ιατρικής Σχολής), θα την προσκομίσετε στην Αστυνομία και θα το μνημονεύετε στην μηνυτήρια αναφορά σας. Επιπλέον, αιτηθείτε την αιματολογική εξέταση και νεκροψία-νεκροτομή του ζώου σε συνεργασία με κτηνίατρο ή δημόσιο κτηνίατρο της οικείας Δ/νσης Κτηνιατρικής της Περιφέρειας, ώστε να προκύψει η ουσία που προκάλεσε το θάνατο. Αρμόδια Υπηρεσία ως επί το πλείστον για τέτοιες υποθέσεις είναι το Τμήμα Τοξικολογίας Καταλοίπων και Περιβαλλοντικών Ρυπαντών του ΥΠ.Α.Α.Τ. (Νεαπόλεως 25, Αγία Παρασκευή, 15341, ΑΤΤΙΚΗΣ, τηλ. 2106011684).
Έχει εκδοθεί η υπ΄αριθμόν 71377/13/989391 από 02/07/2013 διαταγή του Αρχηγείου ΕΛ.ΑΣ. σύμφωνα με την οποία "...οι αρμόδιοι ανακριτικοί υπάλληλοι,..., μπορούν αυτεπαγγέλτως ή μετά από αίτηση κάποιου διαδίκου ή του εισαγγελέα, να διατάξουν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης, όταν κρίνουν ότι απαιτούνται ειδικές γνώσεις επιστήμης για να γίνει ακριβής διάγνωση και κρίση κάποιου γεγονότος και ειδικότερα στην περίπτωση κακοποίησης ή θανάτου ζώου μπορούν να ζητήσουν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από κτηνιάτρους και αρμόδια εργαστήρια".

Επισημάνσεις
ΜΗΝ αρκείστε σε απλές αναφορές ("καταγγελίες") τέτοιων συμβάντων, είτε τηλεφωνικά είτε χωρίς υποβολή μήνυσης ή άλλης έγγραφης διαδικασίας, οι οποίες απλά καταγράφονται στο Β.Α.Σ. (Βιβλίο Αδικημάτων & Συμβάντων) και ουδέποτε θα περιέλθουν σε γνώση της Εισαγγελίας του τόπου συμβάντος. Αν τυχόν με κάποιο νεότερο στοιχείο προκύψει ότι ο τάδε το έπραξε, δε θα υφίσταται δικογραφία να τον συσχετίσει με την αναφερόμενη πράξη. Η περισυλλογή των πτωμάτων αδέσποτων ζώων διενεργείται από τον οικείο Δήμο τον οποίο οφείλει η Αστυνομία να ενημερώσει, προς αποφυγή εστίας μόλυνσης.
Επίσης, έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αντίγραφο από το Β.Α.Σ., του ότι υποβάλατε μήνυση, στη Γραμματεία του Αστυνομικού Τμήματος, το οποίο παραλαμβάνετε συνήθως εντός δέκα -10- ημερών από την υποβολή της αίτησης καθημερινές ημέρες και πρωινές ώρες 07:30-15:00΄. Μπορείτε να καλείτε ανά πάσα στιγμή περιπολικό για την καταγραφή των συνθηκών διαβίωσης των ζώων, από το οποίο, επίσης, μπορείτε να αιτηθείτε αντίγραφο στη Γραμματεία της Υπηρεσίας.
        Επιπλέον, επειδή η υποβολή μήνυσης δε σημαίνει απαραίτητα και την ορθή λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και της Αστυνομίας, υπάρχει και η δυνατότητα να απευθυνθείτε απευθείας στην Εισαγγελέα Ζώων (για την Αθήνα) και να εκθέσετε με σοβαρότητα και σαφήνεια το ζήτημα με φωτογραφικό υλικό, από όπου θα δοθεί εντολή προς το οικείο Α.Τ. να ενεργήσει νομότυπα. Οφείλουμε να παρακολουθούμε σε κάθε περίπτωση το στάδιο κάθε διαδικασίας και να μην επαναπαυόμαστε ότι όλα θα γίνουν όπως πρέπει. 
        Παρακάτω παρατίθενται τα ισχύοντα διοικητικά πρόστιμα που επιβάλλονται από την ΕΛ.ΑΣ. πέραν των ποινικών κυρώσεων:













Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece"

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

"Αποστολή της Πυροσβεστικής η συνδρομή στον απεγκλωβισμό ζώων-Εθελοντική ομάδα διάσωσης"

 (Πηγή φωτογραφίας: www.dailymail.co.uk )

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 74 παρ. 1 εδ. α΄ του ν. 4662/2020 «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση συστήματος εθελοντισμού πολιτικής προστασίας, αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού και άλλες διατάξεις» (Α΄ 27), το Πυροσβεστικό Σώμα έχει ως αποστολή, μεταξύ άλλων, «την ασφάλεια και προστασία της ζωής και περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, του φυσικού περιβάλλοντος και, ιδίως, του δασικού πλούτου της Χώρας από κινδύνους φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών». 

Ως περιβάλλον, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 1650/1986 «Για την προστασία του περιβάλλοντος» (Α΄ 160), ορίζεται «το σύνολο των φυσικών και ανθρωπογενών παραγόντων και στοιχείων, που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση και επηρεάζουν την οικολογική ισορροπία, την ποιότητα ζωής, την υγεία των κατοίκων, την ιστορική και πολιτιστική παράδοση και τις αισθητικές αξίες»Ειδικότερα, κατά τα διδάγματα της επιστήμης, στην έννοια του φυσικού περιβάλλοντος περιλαμβάνεται το σύνολο των φυσικών στοιχείων, όπως η χλωρίδα, η πανίδα, η ατμόσφαιρα, τα ύδατα, το έδαφος και η ανόργανη ύλη.

Σύμφωνα με την από 07/09/2020 απαντητική επιστολή του Τμήματος Τύπου & Επικοινωνίας του Πυροσβεστικού Σώματος, εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι ο απεγκλωβισμός και η διάσωση των ζώων, τα οποία αποτελούν μέρος της πανίδας, υπάγονται στις αρμοδιότητες δράσης του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η περίπτωση άρνησης παροχής συνδρομής, που αφορά απεγκλωβισμό  ζώου, ΠΡΈΠΕΙ να καταγγέλλεται στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος. Στατιστικά στοιχεία του Π.Σ. σχετικά με την παροχή συνδρομής σε ζώα θα δείτε στα εξής: https://reportanimalabusegreece.blogspot.com/2017/05/blog-post_11.html και https://reportanimalabusegreece.blogspot.com/2019/05/blog-post_25.html .

Επιπλέον, όσον αφορά τη διάσωση και τον απεγκλωβισμό ζώων, η A R T - Animal Rescue Team - Ομάδα Απεγκλωβισμού Ζώων είναι η πρώτη πανελλήνια εθελοντική ομάδα διάσωσης-απεγκλωβισμού ζώων και αποτελεί οργανωμένη δομή, αποτελούμενη από εθελοντές. Είναι απόγονος της Ε.Μ.Α.Ζ.-Ειδικής Μονάδας Απεγκλωβισμού Ζώων που λειτουργούσε από το 2014 έως και το 2018. Σκοπός της ίδρυσης, καθώς και της δράσης της μονάδας είναι η έρευνα, η διάσωση, ο απεγκλωβισμός ζώων, ήμερων και "άγριων" ζώων, δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων, των οποίων η ζωή βρίσκεται σε επικείμενο, έμμεσο ή άμεσο, κίνδυνο χωρίς να μπορούν να διασωθούν από μόνα τους, να βρουν μια διέξοδο διαφυγής χωρίς την ανθρώπινη παρουσία και συνδρομή. 


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog Report Animal Abuse Greece.

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

"Το "έθιμο" της θυσίας του ταύρου‏"


     Κάθε χρόνο 14 ημέρες μετά το Πάσχα, την Κυριακή των Μυροφόρων, όπως και φέτος την 15/05/2016, θα πραγματοποιηθεί στο νησί της Λέσβου, στην περιοχή Μανταμάδο στην αυλή της Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ το έθιμο της θυσίας του ταύρου, με τη μόνη διαφορά από πέρυσι (2015) ότι ο ταύρος τεμαχίζεται σε σφαγείο κι έπειτα μεταφέρεται τεμαχισμένος στον εξωτερικό χώρο της Εκκλησίας για φαγητό! Παρακάτω βρίσκεται η επιστολή μου για ακόμη μία φορά προς το Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ. και τις υφιστάμενες αρμόδιες Δ/νσεις Αστυνομίας, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και της αρμόδιες Δ/νσεις Κτηνιατρικής, ακόμα και στην Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης. Το ζήτημα είναι, γιατί να νομιμοποιείται μια θανάτωση ζώου μόνο και μόνο για το έθιμο και τις ειδωλολατρικές πεποιθήσεις; Διαβάστε και θα καταλάβετε!

«Αξιότιμοι Κύριοι/Κυρίες

     Λαμβάνω τη τιμή να σας αναφέρω για ακόμη μία φορά ένα αποτρόπαιο συμβάν, το οποίο θεωρείται «έθιμο» και θα λάβει χώρα στο νησί της Λέσβου για ακόμη μία χρονιά, στη περιοχή Μανταμάδο την Κυριακή 15/05/2016, 14 ημέρες μετά το Πάσχα, την Κυριακή των Μυροφόρων στην αυλή της Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και μάλιστα εις γνώση των τοπικών αστυνομικών, δημοτικών και εκκλησιαστικών αρχών και υπό την ανοχή τους.
     Κάθε χρόνο όλοι οι πιστοί και θρησκευόμενοι του νησιού και όχι μόνο, κάθε ηλικίας συγκεντρώνονται στην ανωτέρω περιοχή προκειμένου να παρακολουθήσουν τη θυσία του ταύρου. Ο χώρος προετοιμάζεται καταλλήλως μέρες πριν και υπάρχουν παντού δημόσια αφίσες για το επερχόμενο γεγονός, οπότε είναι αδύνατο κάποιος να μη το μάθει ή να μη το γνωρίζει. Ο ταύρος θανατώνεται αποτρόπαια μπροστά στα μάτια όλων των παρευρισκομένων με ένα πιστόλι με καρφί κι εν συνεχεία κόβεται το κεφάλι του, χωρίς να επιδεικνύεται ο ελάχιστος σεβασμός σε αυτό, πόσο μάλλον, αφού θανατώνεται για ένα ακόμη έθιμο! Οι παρευρισκόμενοι εμποτίζουν βαμβάκι με αίμα και σχηματίζουν πάνω τους Σταυρούς με αυτό, γιατί θεωρούν ότι τους προστατεύει, συμπεριφορά που θυμίζει την παγανιστική λατρεία και την περίοδο του Μεσαίωνα. Το κεφάλι του ταύρου γίνεται αντικείμενο λατρείας και κλήρωσης. Θυσίες του ταύρου γίνονται και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, αλλά στην Μυτιλήνη γίνονται σε αρκετά χωριά στο βορειοανατολικό μέρος του νησιού, όπως Αγία Παρασκευή, Θερμή, Νάπη, Φίλια, Μιστεγνά και Μανταμάδο. Κατόπιν, ξεκινάει μια διαδικασία που θυμίζει σφαγείο! Μπροστά στα μάτια μικρών παιδιών σφάζουν και πρόβατα, για να γευματίσει κατόπιν το πλήθος. Χασάπηδες που κουβαλούν μαχαίρια και μπαλτάδες ,γδέρνουν και τεμαχίζουν τα ζώα στον εξωτερικό χώρο της Εκκλησίας, μη τηρουμένων έστω και των ελάχιστων υγειονομικών προϋποθέσεων και διαδικασιών, επιδεικνύοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου. Όλα αυτά πρέπει να σταματήσουν, καθόσον αρχικά, αντιβαίνουν στις Αρχές που διέπουν την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων, που αναφέρει ότι «.. όλα τα ζωντανά όντα έχουν φυσικά δικαιώματα και κάθε ζώο με νευρικό σύστημα έχει συγκεκριμένα δικαιώματα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η περιφρόνηση ή και απλή άγνοια αυτών των φυσικών δικαιωμάτων είναι επιζήμια για την φύση και επιτρέπει στους ανθρώπους να διαπράττουν εγκλήματα εναντίον των ζώων, δεδομένου ότι η συνύπαρξη των ειδών, προϋποθέτει την αναγνώριση εκ μέρους του ανθρωπίνου είδους, του δικαιώματος στη ζωή και των υπολοίπων ζώων και δεδομένου ότι ο σεβασμός των ζώων από τους ανθρώπους είναι αδιαχώριστος με τον αντίστοιχο σεβασμό ανθρώπου προς άνθρωπο!» Χαρακτηριστικά τα άρθρα 11 και 13 που αναφέρουν αντίστοιχα ότι «κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή» και «σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο». Ανάλογα έθιμα αντιβαίνουν πλήρως στη διάταξη του άρ. 18 του Ν. 4039/12 σχετικά με την «Εκπαίδευση, επι?όρφωση, προαγωγή φιλοζωίας». Παραβιάζονται καταφανώς τα δικαιώματα των ζώων, καθώς και οι διατάξεις του Νόμου 1197/1981 «Περί Προστασίας των Ζώων» και του Π.Δ. 327/1996 για την «Προστασία των ζώων κατά τη σφαγή και/ή τη θανάτωσή τους, σε συμμόρφωση προς την οδηγία 93/119/Έκτου Συμβουλίου», με την οποία προστατεύονται, εκτός από τα θηλαστικά, τα κάθε είδους παραγωγικά ζώα κατά τη σφαγή ή τη θανάτωσή τους, εις γνώση όλων των ανωτέρω, οι οποίοι ως δημόσιοι υπάλληλοι παραβαίνουν των καθηκόντων τους. Γιατί να επιτραπεί ένα τέτοιο γεγονός απλά και μόνο χάριν του εθίμου;

Α)Διερωτόμαστε, όπως και πλήθος συμπολιτών μας, πως είναι δυνατόν ένα τέτοιο αποτρόπαιο και βασανιστικό για τα ζώα έθιμο να νομιμοποιείται και να λαμβάνει χώρα υπό την ανοχή των οικείων δημοσίων Αρχών, Αστυνομίας, Δήμου, Περιφέρειας και Εκκλησίας; 

Β)Ποιες είναι οι ενέργειες σας για την αποτροπή αυτού του γεγονότος της αιματοχυσίας σε όλες τις προαναφερόμενες περιοχές κι όχι μόνο; Θα υπάρξει άραγε σύλληψη των δραστών ή θα σωπαθεί δια παντός σα να μην έγινε τίποτα;

Γ)Ποιες είναι οι ενέργειες σας για τον έλεγχο παντός υπευθύνου υπαλλήλου;

Δ)Τι έχετε διαπιστώσει τα προηγούμενα χρόνια και ποιες οι ενέργειες σας για την αποτροπή της σφαγής;

 Ε)Διευκρινίστε βάσει ποιας κείμενης νομοθεσίας επιτρέπεται η θανάτωση του ταύρου, εφόσον προορίζεται για το έθιμο κι όχι για τροφή; Νομιμοποιείται απλά και μόνο το έθιμο, επειδή θα γίνει η θανάτωση του ταύρου στο σφαγείο κι όχι δημοσίως; (Το πιθανότερο είναι ότι θα θανατωθεί στο σφαγείο κι έπειτα θα μεταφερθεί στο δημόσιο χώρο της εορτής, ώστε οι παρευρισκόμενοι να πάρουν το αίμα του ταύρου σε βαμβάκι ως φυλαχτό.)

Παρακαλείσθε για την άμεση απάντηση σας περί των ενέργειών σας πριν την 09/05/2016. Σας επισυνάπτονται σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίες που αποδεικνύουν τη βαρβαρότητα του εθίμου.»

     Ωστόσο, πέρυσι απαγορεύτηκε η θανάτωση του ζώου σε δημόσιο χώρο και η Δ/νση Κτηνιατρικής της Περιφερείας Βορείου Αιγαίου μας βεβαιώνει ότι είναι νομότυπη η θανάτωση για χάρη του εθίμου! Δείτε:



       "Σε απάντηση του ανωτέρω δικού σας αιτήματος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό 1099/2009 «για την προστασία των ζώων κατά τη θανάτωσή τους» και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 3 περ. a) iii) δεν ισχύουν οι διατάξεις αυτού σε περιπτώσεις θανάτωσης ζώων στα πλαίσια πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, όπως αυτές νοούνται στο άρθρο 2 παρ. η) του ίδιου Κανονισμού, ο οποίος εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2013 σύμφωνα με το άρθρο 30. Η ίδια εξαίρεση προβλεπόταν στο εδάφιο 2 της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Κεφαλαίου 1 του Πδ 327/1996. Κατά συνέπεια η διαδικασία θανάτωσης βοοειδών σε πανηγύρεις εξακολουθεί να εξαιρείται από την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας των ζώων κατά τη θανάτωσή τους."

Για πόσο ακόμα θα θανατώνονται ζώα για παγανιστικά και πρωτόγονα έθιμα αυτής της Χώρας;  Και όλα αυτά, γιατί ο Κανονισμός 1099/2009-24/9/09 είναι κανονισμός της Ε.Ε. και είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και όλες τις χώρες της Ε.Ε. 
ΑΛΛΑΓΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΑΜΕΣΑ. Οι φωτογραφίες δεν επισυνάπτονται στο άρθρο διότι είναι αποκρουστικές και μία σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας πείσει.!


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece"

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

"Οι περιορισμοί στη διατήρηση ζώων συντροφιάς σε οικίες-Ώρες κοινής ησυχίας"


Σύμφωνα με το άρ. 15 του Ν. 4830/2021, σχετικά με τη διατήρηση και τους περιορισμούς των ζώων συντροφιάς σε οικίες, ισχύουν τα κάτωθι:

Επιτρέπεται η διατήρηση δεσποζόµενων ζώων συντροφιάς σε κάθε κατοικία ...
Στις πολυκατοικίες, που αποτελούνται από τουλάχιστον δύο διαµερίσµατα και πάνω, επιτρέπεται η διατήρηση δεσποζόµενων ζώων συντροφιάς σε κάθε διαµέρισµα (χωρίς να τίθεται περιορισμός ως προς το είδος και τον αριθμό τους) εφόσον:

  • α)διαµένουν στο ίδιο διαµέρισµα µε τον ιδιοκτήτη τους ή τον ανάδοχό τους,
  • β)δεν παραµένουν µόνιµα στις βεράντες ή στους ανοιχτούς χώρους του διαµερίσµατος,
  • γ)η παραµονή στα διαµερίσµατα πολυκατοικιών τελεί υπό την επιφύλαξη της τήρησης των κανόνων ευζωίας, των υγειονοµικών διατάξεων και των αστυνοµικών διατάξεων περί κοινής ησυχίας και
  • δ) αν πρόκειται για σκύλους και γάτες, αυτά να έχουν ελεγχθεί ηλεκτρονικά, έχουν σηµανθεί, καταγραφεί και φέρουν βιβλιάριο υγείας, με ενημερωμένα στοιχεία στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων ΕΜΖΣ: Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς.
   Δεν µπορεί να απαγορευθεί η διατήρηση ζώων συντροφιάς µε τον κανονισµό της πολυκατοικίας, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν. Με τον ίδιο κανονισμό µπορεί να περιορίζεται ο µέγιστος αριθµός των ζώων, που επιτρέπονται, στα τρία (3) ζώα ανά διαµέρισµα. (Δηλαδή, ο κανονισμός μπορεί να επιβάλει περιορισμούς μόνο για σκύλους και γάτες, ήτοι μόνο 2 σκύλοι ή μόνο 2 γάτες ή 1 σκύλος & 1 γάτα.)
Επιτρέπεται η διατήρηση ζώων συντροφιάς, που έχουν σηµανθεί και καταχωρηθεί νοµίµως και φέρουν βιβλιάριο υγείας, στις µονοκατοικίες µε την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι κανόνες καλής µεταχείρισης και ευζωίας των ζώων, καθώς και οι ισχύουσες υγειονοµικές διατάξεις και οι αστυνοµικές διατάξεις περί κοινής ησυχίας. (Εδώ, δεν προβλέπεται κανένας περιορισμός ως προς τον αριθμό των ζώων που διατηρούνται ή τους χώρους διατήρησης αυτών.)
Επιτρέπεται η διαβίωση ζώων συντροφιάς σε κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας και δη στην πυλωτή, στην ταράτσα, στον ακάλυπτο χώρο και στον κήπο εφόσον τηρούνται οι κανόνες ευζωίας, οι υγειονομικές διατάξεις και αστυνομικές διατάξεις περί κοινής ησυχίας και υφίσταται η οµόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών.
Οι ανωτέρω αριθµητικοί περιορισµοί ισχύουν ΜΟΝΟ για σκύλους και γάτες. Για τα λοιπά ζώα συντροφιάς, πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας, οι ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις και οι αστυνομικές διατάξεις περί κοινής ησυχίας.
Η παραβίαση των εν λόγω διατάξεων τιμωρείται με 500€ διοικητικό πρόστιμο ανά ζώο, σύμφωνα με τον Ν. 4830/2021 άρ. 35 περ. 26.
Ο μισθωτής/ενοικιαστής οφείλει να ενημερώσει τον εκμισθωτή/ιδιοκτήτη, εφόσον έχει υπογράψει συμβόλαιο που έχει όρο απαγόρευσης διατήρησης ζώων συντροφιάς.

Επομένως
  • Κανείς δεν μπορεί να σου απαγορεύσει να έχεις κατοικίδιο ζώο σε οικία.
  • Για πολυκατοικίες, εφόσον υπάρχει κανονισμός και τηρείς τις προϋποθέσεις, μπορείς να έχεις το πολύ τρία από αυτά.
  • Στις μονοκατοικίες, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ως προς τον αριθμό και τους χώρους διατήρησης, εφόσον τηρείς τις προϋποθέσεις.

 Σύμφωνα με τη Αστυνομική Διάταξη 3 του 1996 οι ώρες μεσημβρινής και νυκτερινής ησυχίας είναι οι ακόλουθες:
  • Κατά τη θερινή περίοδο από 15:00 έως 17:30 και από 23:00 έως 07:00.
  • Κατά τη χειμερινή περίοδο από 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30.
  • Θερινή περίοδος, λογίζεται το χρονικό διάστημα από την 1 Απριλίου έως την 30 Σεπτεμβρίου.
  • Χειμερινή περίοδος, λογίζεται το χρονικό διάστημα, από την 1 Οκτωβρίου έως την 31 Μαρτίου.
Για περισσότερα σχετικά με τις ώρες κοινής ησυχίας και τη διατάραξη δείτε "Διατάραξη ησυχίας-Οχλήσεις περιοίκων για γαβγίσματα σκύλων".


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece"

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Σκύλος, θάλασσα και παραλία: Νομοθεσία & αρμόδιες Αρχές



Οι απαντήσεις στο ζήτημα πολλές και αβέβαιες! Πάμε να δούμε τι ισχύει. Έχουμε τρία νομοθετήματα:

α)το Νόμο 4039/2012 (ΦΕΚ15/τ.Α΄/2-2-2012) "Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίησή με κερδοσκοπικό  σκοπό", ως τροποποιήθηκε με το άρ. 46 του Ν. 4235/14 (ΦΕΚ32/τ.Α΄/11-2-2014, Υ.Α. 1046/1978),
β)τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα Λαυρίου (Άρθρο 230, §1 εδ.ζ΄ - ΦΕΚ460/τ.Β΄/12-5-1978) & γ)τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα Περαιά (Άρ. 91 §2).

Σύμφωνα με το άρ 5 §1 περ. στ΄ και την §3 του Ν.4039/12 ο ιδιοκτήτης σκύλου υποχρεούται (ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ):
  • να µεριµνά για τον άµεσο καθαρισµό του περιβάλλοντος από τα περιττώµατα του ζώου εκτός αν πρόκειται για σκύλο βοήθειας (Δ/κό προστ.:100€),
  • να µεριµνά για να γίνεται ο περίπατος σκύλων πάντα µε συνοδό,
  • οφείλει να παίρνει τα κατάλληλα µέτρα, ώστε να µην εξέρχεται ελεύθερα ο σκύλος του από το χώρο της ιδιοκτησίας του και εισέρχεται σε χώρους άλλων ιδιοκτησιών ή σε κοινόχρηστους χώρους.
  • για την αποφυγή ατυχηµάτων ... κατά τη διάρκεια του περιπάτου να κρατάει το σκύλο του δεµένο και να βρίσκεται σε µικρή απόσταση από αυτόν. Η ίδια υποχρέωση ισχύει και για τον οποιονδήποτε συνοδό του ζώου, πέραν του ιδιοκτήτη του.»
Επομένως, εφόσον, ο σκύλος μπορεί να εισέρχεται σε κοινόχρηστους χώρους και έχουν ληφθεί όλα τα κατάλληλα μέτρα για τον περίπατο του από τον «ιδιοκτήτη» του, εφόσον ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ, ο ιδιοκτήτης του κατέχει ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας και το έχει σημάνει (τσιπ), μπορεί (δυνατότητα) και στις παραλίες.   
            Ωστόσο, ο Γ.Κ.Λ. Λαυρίου & Γ.Κ.Λ. Πειραιά αναφέρουν αντίστοιχα ότι:
  • «Απαγορεύεται η κυκλοφορία ζώων καθώς και το λούσιμο αυτών σε χώρους λουομένων.».
  • «..δεν επιτρέπεται το λούσιμο των ζώων σε χώρους λουόμενων, καθώς και η προσέγγιση σε αυτούς ατόμων συνοδευομένων μετά σκύλων.»
Η εγκύκλιος υπ΄ αριθμόν πρωτ. Μ.Φ. 2119.4/03/06/16-06-2006 της Διεύθυνσης Λιμενικής Αστυνομίας/Τμ. Α΄του ΥΠ.Ε.Ν., αναφέρει ότι:
  • «η ύπαρξη λουομένων σε μία θαλάσσια περιοχή αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τον χαρακτηρισμό της περιοχής αυτής ως χώρου λουομένων» και
  • «…Στην περίπτωση κατά την οποία σε μία τοποθεσία ή παραλία (στην οποία δεν παρευρίσκονται την δεδομένη χρονική στιγμή λουόμενοι) κυκλοφορεί ιδιοκτήτης ζώου μαζί με αυτό ή ο εν λόγω προβαίνει στο λούσιμο του ζώου, τότε ο ιδιοκτήτης δεν διαπράττει παράβαση
  • «Εάν όμως στην ίδια τοποθεσία καταφθάσουν λουόμενοι, τότε ο ιδιοκτήτης οφείλει, είτε να το απομακρύνει από την τοποθεσία αυτή, είτε να το διατηρήσει ασφαλισμένο σε απόσταση από τους λουόμενους τέτοια που να μην παρενοχλούνται αυτοί προκειμένου να μην διαπράττει την ανωτέρω παράβαση.»
     Ο νόμος, υπερισχύει της εγκυκλίου, οπότε ο ιδιοκτήτης σκύλου δεν υποχρεούται στην απομάκρυνση του σκύλου από το χώρο της παραλίας, αφού αποτελεί (δημόσιο υπαίθριο) κοινόχρηστο χώρο, αλλά από την θάλασσα, σύμφωνα με τον Γ.Κ.Λ. Λαυρίου και Γ.Κ.Λ Πειραιά. Αν και ο Γ.Κ.Λ. Λαυρίου αφορά μόνο τον τομέα ευθύνης του, έχει επικρατήσει η εφαρμογή του κατ΄ αναλογία και σε άλλες ελληνικές παραλίες και για τους παραβάτες προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα. Επίσης, ενέχει ισχύ αστυνομικής διάταξης και ισχύει σε όλες τις παραλίες οργανωμένες και μη. Επομένως, εάν βεβαιωθεί διοικητικό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα για την μη απομάκρυνση ζώου από την παραλία, ο μεν μπορεί να προσφύγει κατ΄ αυτής στα Διοικητικά Δικαστήρια και να κατηγορήσει τους δε για παράβαση καθήκοντος.
Το ζήτημα έγκειται, συμπερασματικά, στην είσοδο των σκύλων στη θάλασσα και όχι στην κυκλοφορία και παραμονή τους στις παραλίες. 

(Στο τέλος το συμπέρασμα)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ:
     Σύμφωνα με την υπ΄αριθμόν 70/2013 από 12/8/2013 γνωμοδότηση του Μον/λούς Κοινωνιοδικείου Θεσσ/νίκης (που παραθέτει δύο δικαστηριακές αποφάσεις: την Εφετειακή υπ' αριθμ. 2130/2003 του Πολ/λούς Πρωτ. Αθηνών και την Αναιρετική υπ' αριθμ. 175/2005 του Αρείου Πάγου, η οποία εν τέλει αναίρεσε την πρώτη) «…τελικώς ως απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας υπερισχύει η οποιαδήποτε απόφαση του Άρειου Πάγου και όχι η όποια εφετειακή.» Το Ανώτατο Κοινωνικό Δικαστήριο συντάσσεται απόλυτα με την άποψη του Αρείου Πάγου, δεχομένο την ισχύ … του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Λαυρίου σε κάθε είδους παραλία και όχι μόνο στις οργανωμένες, καθώς και ότι παραβίαση της σχετικής διατάξεως συνιστά αδικοπραξία κατά το άρθρο 914 του Αστικού Κώδικα (εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις του εν λόγω άρθρου). Σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 175/2005 απόφαση του Αρείου Πάγου: "Επειδή, κατά τη διάταξη του άρθρου 230 παράγραφος 1  στοιχείο ζ΄ του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Λαυρίου, ο οποίος επέχει ισχύ αστυνομικής διατάξεως και εγκρίθηκε με την απόφαση 1046/1978 του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 156 του ν.δ. 187/1973 περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, απαγορεύεται η κυκλοφορία ζώων καθώς και το λούσιμο αυτών σε χώρους λουομένων. Η απαγορευτική αυτή διάταξη αποσκοπεί στην προστασία, εκτός του γενικού, και του ατομικού συμφέροντος των λουομένων και η παράβασή της συνιστά αδικοπραξία κατά την έννοια του άρθρου 914 Α.Κ εφόσον συντρέχουν και οι λοιποί όροι της διατάξεως, έχει δε εφαρμογή, ενόψει του γενικού σκοπού προστασίας από ασθενειών που μεταδίδονται με ζώα και του ότι δεν γίνεται διάκριση, σε όλους τους χώρους λουομένων της περιφέρειας που ισχύει ο κανονισμός και όχι μόνο σε χώρους που υπάρχουν οργανωμένες λουτρικές του εγκαταστάσεις. (...)»
     Το μόνο που ίσως θα πρέπει να αποσαφηνισθεί είναι το ζήτημα της αρμοδιότητος των αρχών (Λιμενικού Σώματος και Ελληνικής Αστυνομίας), ήτοι, όταν το ζώο βρίσκεται στη θάλασσα, σχετική εξουσία έχουν οι λιμενικές αρχές, ενώ, όταν το ζώο βρίσκεται στην παραλία, τυχόν βεβαίωση παραβάσεως της νομοθεσίας ανήκει στη δικαιοδοσία των αστυνομικών αρχών - αναγνώσκεται η σχετική γνωμοδότηση του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σύρου, κ.  Παναγιώτη Κ. Παναγιωτόπουλου: "Αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος για τη διενέργεια προανακριτικών και αστυνομικών πράξεων υφίσταται στους λιμένες και στις χερσαίες ζώνες αυτών, αυτή δε, επεκτείνεται και στις παραλίες, για τις οποίες γίνεται λόγος στο άρθ. 3 παρ. 1 περ. β’ του Ν.Δ. 444/1970, στις οποίες δηλαδή διενεργούνται εργασίες οι οποίες είναι συναφείς με τη λειτουργία των λιμένων και όχι σε οποιαδήποτε άλλη παραλία.
     Σε οποιαδήποτε άλλη παραλία, αρμόδια είναι η κατά τόπο αστυνομική αρχή, εξαιρουμένων βέβαια των περιπτώσεων που διενεργούνται οι εργασίες, οι οποίες προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 3, οπότε ο εν λόγω χώρος εξομοιώνεται με λιμένα και χερσαία ζώνη λιμένα, ιδρυόμενης σ’ αυτήν την περίπτωση σχετικής αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος.
     Δέχεται την παρουσία και τον περίπατο ζώων στις παραλίες. 
Αρκεί: α) να συνοδεύονται, β) να είναι δεμένα και όχι να κυκλοφορούν ελεύθερα, γ) να φέρουν βιβλιάριο υγείας ή ένδειξη ότι είναι εμβολιασμένα. 
Κρίνει ότι επιτρέπεται το λούσιμο του ζώου ΜΟΝΟ σε απομακρυσμένες παραλίες, κατά κανόνα χωρίς λουόμενους, κατ' εξαίρεση με ελάχιστους λουομένους και με την πρόσθετη επισήμανση ότι, εάν παραπονεθεί κάποιος λουόμενος, πρέπει το ζώο να απομακρυνθεί από τη θάλασσα. 
     Ως προς τα ζητήματα αρμοδιότητας, το Κοινωνιοδικείο δέχεται ότι αρμόδιο όργανο για τη βεβαίωση της παράβασης είναι, για, μεν, την παρουσία και τον περίπατο του σκύλου στην παραλία η αστυνομία για, δε, το μπάνιο του σκύλου στη θάλασσα το λιμενικό.» 

ΕΠΟΜΕΝΩΣ:
Όσον αφορά το λούσιμο ζώων:
  • επιτρέπεται ΜΟΝΟ σε απομακρυσμένες παραλίες
  • κατά κανόνα χωρίς λουόμενους, κατ' εξαίρεση με ελάχιστους λουομένους
  • εάν παραπονεθεί κάποιος λουόμενος, πρέπει το ζώο να απομακρυνθεί από τη θάλασσα. 
  • αρμόδιο όργανο για τη βεβαίωση της παράβασης για το μπάνιο του σκύλου στη θάλασσα είναι οι Λιμενικές Αρχές» 
Όσον αφορά την παραμονή και τον περίπατο του ζώου στην παραλία, επιτρέπονται ΜΟΝΟ:
  • όταν συνοδεύονται πάντα
  • όταν είναι δεμένα και όχι όταν κυκλοφορούν ελεύθερα
  • όταν φέρουν ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας ή ένδειξη ότι είναι εμβολιασμένα (αλλά και τσιπ για την πλήρη νομιμότητα)
  • αρμόδιο όργανο για τη βεβαίωση τυχόν παράβασης στην παραλία είναι οι Αστυνομικές Αρχές.

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων