Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
"Υπηρεσία στοιχείων ιδιοκτητών και ζώων συντροφιάς & Ελληνική Αστυνομία"
Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020
"Σίτιση αδέσποτων ζώων συντροφιάς εντός σχολικών εγκαταστάσεων"
Μετά από σχετική επιστολή της σελίδας προς
το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, αναφορικά με το περιγραφόμενο στον
τίτλο θέμα, ελήφθη ως απάντηση το εξής:
«Σε
απάντηση του ηλεκτρονικού μηνύματός σας και αναφορικά με το αντικείμενο του
θέματος, σας ενημερώνουμε ότι η παρουσία και σίτιση ζώων εντός σχολικών χώρων εγείρουν θέματα υγιεινής και ασφάλειας της
σχολικής κοινότητας, και ως εκ τούτου εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων σύμφωνα με
την υπ΄ αριθμ. Φ353/1/324/105657/Δ1/08-10-2002 (Β΄1340) Υπουργική Απόφαση με
θέμα: «Καθορισμός των ειδικότερων
καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών
των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων».»
Εννοείται ότι σε εξωτερικό χώρο του
σχολείου η σίτιση αδέσποτων ζώων συντροφιάς δεν απαγορεύεται, καθώς επιτρέπεται
σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 10 του Νόμου 4039/2012, εφόσον τηρούνται οι κανόνες
καθαριότητας υγιεινής.
Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020
"Καταγγελίες για κακοποίηση/κακομεταχείριση ζώων στην Κύπρο από την Ελλάδα"
Για αναφορά συμβάντων κακοποίησης/κακομεταχείρισης ζώων που λαμβάνουν χώρα στην Κύπρο, μπορείτε να απευθυνθείτε στις Κυπριακές Αρχές στα παρακάτω emails, ανάλογα την περίπτωση:
(Το email αυτό ελέγχεται καθημερινά από τις 07:00 μέχρι τις 15:00 εκτός Σαββατοκύριακα και δημόσιες αργίες, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Αστυνομίας Κύπρου).
Θα ακολουθήσουν νεώτερα άρθρα ως προς τη νομοθεσία που αφορά την προστασία των ζώων στην Κύπρο.
Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020
"Χρήση ζώων για επιστημονικούς σκοπούς"
Σύμφωνα με την
ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην Ελλάδα από το
2014 έως το 2018 χρησιμοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 47.189 ζώα ετησίως, σε
αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις χρήσης ζώων για επιστημονικούς σκοπούς.
Μερικά από τα είδη ζώων που χρησιμοποιήθηκαν, όπως αυτά αναφέρονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ήταν μύες, επίμυες, κόνικλοι, όρνιθες, χοίροι, ινδικά χοιρίδια, γάτες, σκύλοι, πρόβατα, βοοειδή πίθηκοι, λοιποί ιχθύες, ζώντα κεφαλόποδα.
Τα παρακάτω links, από την ιστοσελίδα του Υπουργείου, (http://www.minagric.gr/index.php/el/for-citizen-2/zoagiaepistimones) αναδεικνύουν τα είδη ζώων ανά αριθμό που χρησιμοποιήθηκαν, την προέλευση των ζώων, την δριμύτητα των διαδικασιών και τους σκοπούς:
- http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/zoika_ypoproionta/plhrofories_diadikasias_zoon2014.pdf
- http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/zoika_ypoproionta/plhrofories_diadikasias_zoon_2015new.pdf
- http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/zoika_ypoproionta/plhrofories_diadikasias_zoon_2016new.pdf
- http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/zoika_ypoproionta/plhrofories_diadikasias_zoon_2017.pdf
- http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/zoika_ypoproionta/plhrofories_diadikasies_zoon_2018.pdf
Από τη σελίδα Report Animal Abuse Greece απεστάλη
ηλεκτρονική επιστολή στο Υπουργείο με την οποία ζητήθηκε να απαντηθεί
συγκεκριμένα για τα ζώα συντροφιάς, για ποιο σκοπό χρησιμοποιήθηκαν και ποια η
κατάσταση της υγείας τους μετά τη διαδικασία, καθώς για αυτά τα ζώα είναι αυστηρά τα όρια στην ελληνική νομοθεσία.
Σύμφωνα με το υπ΄ αριθμόν
1800/234024 απαντητικό έγγραφο και την ισχύουσα νομοθεσία [Π.Δ. 56/2013 (Α’
106) «Προστασία των ζώων που χρησιμοποιούνται για επιστημονικούς σκοπούς»], «Οι χρήστες χρησιμοποιούν σε διαδικασίες, τα
ζώα που ανήκουν στα είδη του Παραρτήματος I, μόνο στις περιπτώσεις κατά τις
οποίες τα εν λόγω ζώα έχουν εκτραφεί για
χρήση σε διαδικασίες». Στο Παράρτημα Ι περιλαμβάνονται ο σκύλος και η
γάτα. Επίσης, «Στις διαδικασίες δεν
χρησιμοποιούνται αδέσποτα ζώα ή επανελθόντα στην ημιάγρια κατάσταση.»
Οι σκύλοι και γάτες
που χρησιμοποιήθηκαν κατά τα έτη 2015 ως και 2018 χρησιμοποιήθηκαν για σκοπούς βασικής έρευνας στα είδη αυτά
(μελέτη ιδιοτήτων γαστρεντερικού συστήματος και ήπατος, νευρικού συστήματος και
αισθητηρίων οργάνων, ουρογεννητικού συστήματος) και προέρχονται αποκλειστικά
από εγκεκριμένες εγκαταστάσεις εκτροφής και προμήθειας. Δε χρησιμοποιήθηκαν
σκύλοι και γάτες το έτος 2014. Η υγεία των ζώων αυτών παραμένει πολύ καλή.
Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020
"Ζώα εντός οχημάτων τους θερινούς μήνες άνευ επίβλεψης"
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019
"Ιστορική αναδρομή στη νομοθεσία των ζώων στην Ελλάδα"
1992à2003à2012à2021
- Το 1848
επί Όθωνα δημοσιεύθηκε ο πρώτος Νόμος «Ϟ» (9/6/1848-«Νόμος κατά
ζωοκλοπίας και ζωοκτονίας»-ΦΕΚ16/17-6-1848) που τιμωρούσε τον ζωοκλόπο ή ζωοκτόνο αλλά και τον συνεργό του με πρόστιμο ή χρηματική
ποινή, διπλάσια της τιμής του εν λόγω ζώου, ενώ αυτός που τον αποκάλυπτε,
δηλαδή ο μάρτυρας, λάμβανε ως αμοιβή
ολόκληρο το ύψος της ποινής του δράστη. Το αδίκημα θεωρούταν πταίσμα.
- Το 1848,
επίσης, δημοσιεύθηκε ο Νόμος ΟΤ΄ (20/2/1848-«Περί θανατώσεως των
περιπλανωμένων ζώων χοίρων και αιγών εντός αλλοτρίας ιδιοκτησίας»-ΦΕΚ5/20-2-1848)
με τον οποίο επιτρεπόταν στους αγροφύλακες να θανατώνουν χοίρους και
κατσίκες που περιπλανιόνταν χωρίς επιτήρηση σε ξένες ιδιοκτησίες αλλά και
στους ιδιοκτήτες αυτών. Επίσης, δικαίωμα είχαν οι αστυνομικοί, οι
χωροφύλακες και οι δημοτικοί κλητήρες να θανατώσουν τους χοίρους που
περιπλανιόνταν εντός των πόλεων.
- Το 1867,
εν αρχή βασιλείας του Γεωργίου του Α΄, δημοσιεύθηκε ο Νόμος ΣΛ΄
(27/4/1867-«Περί ζωοκλοπής και ζωοκτονίας»-ΦΕΚ34/6-6-1867) σύμφωνα
με τον οποίο όποιος ζωοκλόπος/ζωοκτόνος συλλαμβανόταν, οδηγούνταν
απευθείας στο δικαστήριο και δικαζόταν σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ
προβλεπόταν και πάλι αποζημίωση για τον ανακαλύψαντα τον δράστη, κατά το
ήμισυ της επιβληθείσας στο δράστη ποινής. Επιπλέον, ο εν λόγω Νόμος
καθιέρωσε την υποχρέωση των Δήμων στη καταβολή αποζημιώσεων για ζωοκτονίες
που διαπράττονταν στις περιφέρειές τους. Στη συνέχεια, τροποποιήθηκε με
τον Νόμο ΒΥΣΤ΄ του 1896/9-4-1896 (ΦΕΚ48/τ. Α΄/11-4-1896).
- Το 1900
δημοσιεύθηκε ο Νόμος ΒΨΝΕ΄ (8/4/1900-«Περί προσθήκης διατάξεων τινών
εις τους νόμους περί ζωοκλοπίας και ζωοκτονίας»-ΦΕΚ94/τ.Α΄/17-4-1900),
που συμπλήρωσε τους προηγούμενους, ο οποίος επιτάχυνε τις διαδικασίες των
αποζημιώσεων και επέβαλε αστυνομική επιτήρηση, από 3 μήνες έως 2 έτη,
στους καταδικασμένους για ζωοκλοπή και ζωοκτονία, εκτός ορίων της επαρχίας
του τόπου της κατοικίας τους.
- Το 1911,
επί πρώτης κυβέρνησης Ε. Βενιζέλου, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Νικόλαος
Δημητρακόπουλος εξέδωσε τον ουσιαστικότερο και συστηματικότερο επί του
θέματος νόμο, τον ΓΩΛΣΤ΄ (25/7/1911-«Περί ζωοκλοπίας και
ζωοκτονίας»-ΦΕΚ195/τ.Α΄/25-7-1911) που αντικαθιστώντας κάποια άρθρα
του Ν. «Ϟ» του 1848, όριζε τόσο την έκταση του αντικειμένου, όσο και τις
επαπειλούμενες αυστηρότερες ποινές στερητικών της ελευθερίας και
χρηματικές κατά των δραστών ζωοκλόπων και ζωοκτόνων, επεκτεινόμενες και
κατά των συνεργών τους, ανεξάρτητα με τις απαιτήσεις αποζημιώσεων και
χρηματικές ικανοποιήσεις υπέρ των ιδιοκτητών. Σύμφωνα με το άρθρο 1 οι
κλέπτοντες ίππους, όνους, ημιόνους, καμήλες, βοοειδή (ταύρους, αγελάδες
και μοσχάρια), βουβάλια, αιγοπρόβατα, χοίρους καθώς και κυψέλες μελισσών,
ή το περιεχόμενο αυτών, τιμωρούνται με φυλάκιση, τουλάχιστον 1 μηνός, για
μικρόσωμα ζώα και τουλάχιστον 6 μηνών για μεγαλόσωμα ζώα, ανεξάρτητα της
χρηματικής ποινής που κυμαίνεται από 30 δρχ. μέχρι 500 δρχ. Κατά το άρθρο
2 ίδιες ποινές επιβάλλονταν και στους ζωοκτόνους των αναφερόμενων
ειδών, ενώ προβλέπονταν πιο αυστηρές ποινές για τους καθ΄ υποτροπή
δράστες.
- To 1917
δημοσιεύθηκε ο Νόμος 1038 (2/11/1917-«Περί προστασίας των ζώων»-ΦΕΚ257/τ.Α΄/11-11-1917)
με τον οποίο προστατεύεται κάθε ζώο κι όχι συγκεκριμένη
κατηγορία ζώων. Συγκεκριμένα στο άρθρο 1 «Όστις βασανίζει, κακοποιεί,
ή μεταχειρίζεται μετά σκληρότητας ή χρησιμοποιεί προς εργασίαν,
ή φορτώνει ζώον ασθενές ή ανάπηρος ή πέραν της φυσικής του αντοχής
ή πέραν του υπό των αστυνομικών διατάξεων οριζομένου βάρους, τιμωρείται με
πρόστιμο 3-50 δραχμών ή με κράτησιν μέχρις 20 ημερών ή με αμφοτέρας τα
ποινάς ταύτας.». Για πρώτη φορά θεσπίζεται για κάθε ζώο η
προστασία του από τον βασανισμό, την κακοποίηση και τη σκληρή
μεταχείρισή του. Επίσης, προβλέπεται η ευθανασία σε ζώα πάσχοντα από
ασθένεια άνευ θεραπείας ή αρκετά ηλικιωμένα, με αναγκαία την κτηνιατρική
γνωμάτευση. Τα εισπραττόμενα πρόστιμα δύνανται να διατίθενται προς
ενίσχυση των υφιστάμενων σωματείων. Ο συγκεκριμένος Νόμος ίσχυσε για 64
χρόνια, έως και το 1981. Το 1919 συμπληρώθηκε με το Ν.Δ.
της 30/5/1919 (ΦΕΚ124/τ. Α΄/6-6-1919).
- Το 1978
δημοσιεύτηκε το Νομοθετικό Διάταγμα 829 (24/11/1978-«Περί
καταπολεμήσεως της εχινοκοκκιάσεως-υδατιδώσεως, της λύσσης και των λοιπών
ζωοανθρωπονόσων.»-ΦΕΚ203/τ.Α΄/29-11-1978) ο οποίος προέβλεπε την καταγραφή
και σήμανση όλων των σκύλων, υποχρέωνε σε ετήσια κτηνιατρική
εξέταση και εμβολιασμό, αλλά και σε περισυλλογή, εμβολιασμό, απομόνωση και
ευθανασία αδέσποτων και επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία σκύλων από τις
Κτηνιατρικές Υπηρεσίες.
- Το 1981
δημοσιεύτηκε ο Νόμος 1197 (25/8/1981-«Περί Προστασίας των Ζώων»-ΦΕΚ240/τ.Α΄/3-9-1981)
με τη σημαντική διάταξη του άρ. 1 παρ. 1 εδ. α΄ & β΄ για τη χορήγηση
κατάλληλης κι επαρκούς τροφής και νερού, εξασφάλισης άνετου,
υγιεινού και προσαρμοσμένου στο φυσικό τρόπο διαβίωσης του ζώου
κατάλυμα και της παρ. 2 «Όστις φονεύει, βασανίζει, κακοποιεί
ζώα περί ων ο παρών νόμος ή εγκαταλείπει ταύτα έκθετα ή αδέσποτα
τιμωρείται δια των εν άρθρ. 8 του παρόντος ποινών». Τίθενται για
πρώτη φορά έννοιες, όπως η εγκατάλειψη ενός ζώου, το πλαίσιο για
την ορθή διαβίωση τους, ο προάγγελος της, λεγόμενης σήμερα,
παθητικής κακοποίησης, η χειρουργική επέμβαση με αναισθησία και το
πλαίσιο των πειραμάτων, διατάξεις που ισχύουν έως και σήμερα. Οι ποινές
του τότε, οι οποίες, βέβαια, έχουν τροποποιηθεί και είναι αναλογικά πολύ
αυστηρότερες, ήταν φυλάκιση ή/και πρόστιμο 10.000-30.000 δραχμών για το
άρ. 1 και για τα λοιπά άρθρα με κράτηση έως 50 ημερών ή/και πρόστιμο
2.000-10.000 δραχμών.
- Το 1992
κυρώνεται η «Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς»
με το Νόμο 2017 (21/2/1992-ΦΕΚ31/τ.Α΄/27-2-1992) με τον οποίο
προστατεύονται δικαιώματα των ζώων δια μέσου απαγορεύσεων, όπως η
προστασία τους από σκληρή εκγύμναση που υπερβαίνει τις φυσικές τους
δυνάμεις, η μη χρήση σκληρών τεχνητών μέσω εκπαίδευσης, η διαδικασία και
τα μέσα για άμεση και χωρίς πόνο ευθανασία στις προβλεπόμενες περιπτώσεις,
η απαγόρευση οποιουδήποτε ακρωτηριασμού και χειρουργικών επεμβάσεων.
- Το 1995
δημοσιεύεται η Υγειονομική Διάταξη Υ1β/2000 (29/3/1995-«Περί όρων
ιδρύσεως και λειτουργίας πτηνο-κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων»-ΦΕΚ343/τ.Β΄/4-5-1995),
με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας κι
αδειοδότησης των πτηνο-κτηνοτροφικών και σταυλικών εγκαταστάσεων, αλλά και
ο αριθμός διατήρησης των κατοικίδιων ζώων και πτηνών σε οικίες.
- Φτάνουμε
στο 2003, όταν δημοσιεύεται ο Νόμος 3170 (28/7/2003-«Ζώα
συντροφιάς, αδέσποτα ζώα συντροφιάς και άλλες διατάξεις»-ΦΕΚ191/τ.Α΄/29-7-2003)
που καθορίζει αναλυτικά τους ορισμούς των ζώων συντροφιάς και των αδέσποτων
ζώων, τις υποχρεώσεις κατόχων ζώων συντροφιάς, καθώς και αναλυτική
διαδικασία για την περισυλλογή και διαχείριση των αδέσποτων ζώων
συντροφιάς από τους Δήμους, αλλά και για πρώτη φορά η αφαίρεση ζώου
συντροφιάς από κάτοχο που το κακοποιεί και η παράδοσή του σε σωματείο ή
καταφύγιο. Δεν θεσπίζεται κάτι καινούργιο όσον αφορά την κακοποίηση ζώων
κι εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 1197/1981.
- Επιτέλους…2012, ψηφίζεται ο Νόμος 4039 (2/2/2012-«Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό.»-ΦΕΚ15/τ. Α΄/2-2-2012). Θεσπίζονται αυστηρότατες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, διασαφηνίζεται η έννοια της ενεργητικής και παθητικής κακοποίησης ζώων, προβλέπεται η τοποθέτηση microchip και η διαδικτυακή καταγραφή ζώων συντροφιάς, σκύλων και γατών και προβλέπονται περισσότερες και σαφείς υποχρεώσεις διαχείρισης και περισυλλογής αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους Δήμους. Ωστόσο, ακολουθήσαν διευκρινιστικές εγκύκλιοι και γνωμοδοτήσεις για τη διασαφήνιση των διατάξεων, καθώς ο νομοθέτης προσπάθησε να προβλέπει και συμπεριλάβει σχεδόν όλα τα ζητήματα που αφορούν τα ζώα σε έναν Νόμο, κάτι εντελώς αδύνατο και συνάμα χαοτικό. Είναι δύσκολο να εφαρμοσθεί και πολλές φορές οι Αρχές δεν τον εφαρμόζουν. Σημειωτέον ότι ο Νόμος 4039 τροποποιήθηκε το 2014, 2015, 2016, 2017. Αξιοσημείωτο ότι από το 2012 το ζωοφιλικό αίσθημα και οι κινητοποιήσεις για τη προστασία των ζώων έχουν αυξηθεί σημαντικά, ξεκινώντας μία επανάσταση.
- Το 2021 ψηφίζεται ο Νόμος 4830 (18-09-2021 - Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα «AΡΓΟΣ» και λοιπές διατάξεις-ΦΕΚ 169/τ. Α΄/18-09-2021), όπου μεταξύ άλλων υπέρ και κατά, η θανάτωση κι ο βασανισμός ζώων, η εγκατάλειψη νεογέννητων κουταβιών και η σεξουαλική κακοποίηση γίνονται κακουργήματα με φυλάκιση έως και δέκα (10) χρόνια. Θα δείξει...
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019
"Είσαι θύμα βίας; Υπάρχει βοήθεια!"
- Γραμμή SOS «15900» για γυναίκες θύματα βίας
- Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» για θύματα ενδ/κής βίας γενικά
- Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» για παιδιά & εφήβους θύματα βίας
- Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056» για παιδιά & εφήβους θύματα βίας
- που υφίστανται σωµατική
κακοποίηση
- που υφίστανται ψυχολογική, συναισθηµατική ή λεκτική βία
- που υφίστανται οικονοµική βία
- που έχουν υποστεί βιασµό ή απόπειρα βιασµού
- που έχουν υπάρξει θύµατα πορνείας ή trafficking
- που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία,
σε κοινωνικό χώρο, στην οικογένεια
- πολίτες και φορείς, προκειµένου
να πληροφορηθούν για θέµατα
σχετικά µε την πρόληψη και την αντιµετώπιση της βίας κατά των γυναικών
- Πληροφόρηση
για θέµατα ισότητας των φύλων
- Ψυχοκοινωνική συµβουλευτική σε περιστατικά που απαιτούν άµεση ψυχολογική
και κοινωνική στήριξη και σχετίζονται µε βία κατά των
γυναικών.
- Παραποµπή
περιστατικών σε Ξενώνες, σε Συµβουλευτικά Κέντρα κατά της βίας, σε
Υπηρεσίες Υγείας, και άλλους συνεργαζόµενους φορείς
- παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής, επιδεικνύοντας
συναισθηματική κατανόηση και προσφέροντας ανακούφιση στις γυναίκες
- τηρούν το απόρρητο
της συµβουλευτικής κι ενηµερώνουν τη συµβουλευόµενη ότι τηρούνται οι κανόνες της εχεµύθειας
- ενθαρρύνουν τις γυναίκες να βγουν από την αποµόνωση, να
κατανοήσουν ότι δεν είναι µόνες και ότι δεν ευθύνονται για τη βία που
υφίστανται
- Σκοπός των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η ενδυνάμωση των γυναικών και η
επανάκτηση της αυτοεκτίμησής
τους, ώστε να μπορέσουν να αναλάβουν την ευθύνη της επαγγελματικής,
προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής και να πάρουν οι ίδιες τις
καλύτερες αποφάσεις για το μέλλον τους.
- θύματα οικογενειακής βίας
- ενήλικοι και
ηλικιωμένοι που χρήζουν άμεσης ψυχολογικής και κοινωνικής βοήθειας
- άτομα που
βρίσκονται σε κρίση και κίνδυνο βλάβης
- θύματα παράνομης
διακίνησης με σκοπό την σεξουαλική ή οικονομική εκμετάλλευση
- θύματα φυσικών και
άλλων καταστροφών
- λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά μέρες την
εβδομάδα και ολόκληρο το χρόνο
- παρέχει επείγουσα συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη
- παρέχει άμεση πληροφόρηση για τα θέματα
κοινωνικής πρόνοιας
- ενεργοποιεί και
συντονίζει τους μηχανισμούς επείγουσας επιτόπιας κοινωνικής παρέμβασης
- παραπέμπει στις υπόλοιπες Μονάδες και Υπηρεσίες του
Δικτύου του Ε.Κ.Κ.Α. και διασυνδέει με άλλες Υπηρεσίες και Οργανισμούς του
Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης όσους χρειάζονται περαιτέρω βοήθεια
- τηρεί σύστημα καταγραφής των δεδομένων της ζήτησης και των παρεχομένων
υπηρεσιών
- Παρέχει συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική στήριξη σε ανηλίκους και γονείς.
- Ενημερώνει και πληροφορεί τους ανηλίκους για θέματα που τους απασχολούν και τους γονείς τους για θέματα ανατροφής και παιδικής προστασίας και θα τους διασυνδέει ή παραπέμπει στις αρμόδιες Υπηρεσίες Κοινωνικής Προστασίας για την περαιτέρω εξυπηρέτησή τους
- Υποδέχεται αιτήματα και αναφορές για ανήλικους που βρίσκονται σε κίνδυνο (λόγω κακοποίησης, παραμέλησης, εμπορίας, εκμετάλλευσης ή θυματοποίησης που είναι ασυνόδευτοι ή αιτούντες άσυλο) οι οποίοι αντιμετωπίζουν καταστάσεις κρίσης ή εμπλέκονται σε παράνομες πράξεις
- Συνεργάζεται με τις αρμόδιες εισαγγελικές και άλλες υπηρεσίες για την άμεση κοινωνική προστασία των ανηλίκων σε κίνδυνο και των ανηλίκων παραβατών
- Κινητοποιεί τους μηχανισμούς επιτόπιας επείγουσας κοινωνικής παρέμβασης του Ε.Κ.Κ.Α. και άλλων Υπηρεσιών για την παροχή κοινωνικής βοήθειας στους ανήλικους
- Συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς παιδικής προστασίας για την άμεση εξυπηρέτηση επειγόντων αιτημάτων κοινωνικής φροντίδας και προστασίας ανηλίκων και στήριξης των οικογενειών τους
- Συνεργάζεται με δημόσιους φορείς σε περιφεριακό και τοπικό επίπεδο (πχ Ομάδες Προστασίας Ανηλίκων) με σκοπό τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για τη διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης και τον εντοπισμό των κινδύνων που απειλούν τους ανηλίκους για τους οποίους υπήρξαν αιτήματα, αναφορές και αντίστοιχες εισαγγελικές εντολές.
- "Οι κλήσεις στη γραμμή 1107 έχουν αστική χρονοχρέωση και οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται από τους παρόχους τηλεπικοινωνίας για το ακριβές ύψος αυτής"
Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056»
- λήψη
ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών
για παιδιά σε κίνδυνο (κακοποίηση, trafficking, ασυνόδευτα παιδιά)
- ενεργοποίηση διαδικασιών για την άμεση παροχή προστασίας παιδιών σε κίνδυνο (επιτόπια παρέμβαση)
- ενεργοποίηση διαδικασιών για τη φροντίδα παιδιών που έχουν κακοποιηθεί
και βρίσκονται στα νοσοκομεία (μεταβατικό στάδιο)
- διαχείριση
αιτημάτων φιλοξενίας
κακοποιημένων παιδιών στα 14 Σπίτια του Οργανισμού
- παροχή κατευθύνσεων για κάθε θέμα και τη
διασύνδεση με άλλες υπηρεσίες
- κινητοποίηση εθελοντών δοτών αίματος και
αιμοπεταλίων
- Αθήνα (Μαρούσι και Καρέας)
- Θεσσαλονίκη
- Πάτρα
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019
"Δήλωση απώλειας ζώου-Τοποθέτηση αφισών"
Δρίβας Ευάγγελος
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός
Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019
"Διαδικασία επέμβασης στην παρασυσσώρευση ζώων"
- Ο αυτόπτης μάρτυρας, περίοικος ή άλλος, θα πρέπει να γνωρίζει όσο το δυνατόν πιο έγκυρα τι ακριβώς συμβαίνει στον χώρο που αναφέρεται, π.χ., πόσα ζώα περίπου βρίσκονται στον χώρο, πόσα άτομα ζουν εκεί, ποιες είναι οι συνθήκες, κλπ. Τις περισσότερες φορές ο αριθμός των ζώων είναι αδύνατον να προσεγγισθεί. Ενδείκνυται να γίνει προσπάθεια επικοινωνίας με τον ένοικο του χώρου, ώστε να γίνουν γνωστές οι προθέσεις του για συνεργασία.
- Πρέπει να υπάρχουν επιπλέον μάρτυρες και γνώστες της κατάστασης, οι οποίοι να είναι πρόθυμοι να καταθέσουν ενόρκως κατά τον σχηματισμό δικογραφίας.
- Είναι απαραίτητη η ενημέρωση και εμπλοκή φιλοζωικής οργάνωσης (ένωσης, σωματείου), η οποία έχει νομικό κύρος, θα συμβάλλει περισσότερο οργανωμένα στη διαδικασία και θα φροντίσει για τη φύλαξη και φιλοξενία των αφαιρεθέντων ζώων, αν δεν υπάρχει δημοτικό καταφύγιο.
- Η διαδικασία θα ήταν λειτουργικό να γίνει πρωινές ώρες και καθημερινές ημέρες, ώστε να είναι δυνατή η ανεύρεση και ο συντονισμός των φορέων. Αφού ενημερωθούν όλοι οι φορείς, θα καθοριστεί κι αποφασιστεί από κοινού μία συγκεκριμένη ημερομηνία.
- Ο/οι μάρτυρας/ες ή/και η φιλοζωική οργάνωση μπορούν, αν δεν έχουν ήδη υποβάλλει μήνυση στο Α.Τ., να ενημερώσουν τον οικείο Εισαγγελέα Πρωτοδικών (για την Αθήνα την Εισαγγελέα αρμόδια για θέματα ζώων, κάθε Τρίτη & Πέμπτη, 10:00΄-13:00΄ στην Π.Σ.Σ. Ευελπίδων-Δικαστήρια), ώστε να δοθεί εντολή εισόδου στο σπίτι, σε περίπτωση που ο ένοικος αρνείται την είσοδο, αλλά κι εντολή αφαίρεσης των ζώων. Η εντολή θα απευθύνεται στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα και τα αφαιρεθέντα ζώα θα παραδοθούν στο δημοτικό καταφύγιο ή σε ενδιαφερόμενη ζωοφιλική εταιρεία ή σωματείο ως μεσεγγυούχο (Άρ. 19 Ν. 4039/12). Εδώ ίσως υπάρχουν διαφοροποιήσεις, καθώς μπορεί να έχει προηγηθεί η υποβολή μήνυσης και η εντολή αφαίρεσης ζώων και εισόδου στην οικία να δοθεί γραπτά σε μεταγενέστερο χρόνο στο Α.Τ. ή προφορικά, κατόπιν επικοινωνίας Αξιωματικού του Α.Τ. με τον Εισαγγελέα Υπηρεσίας. Αλλά η υποβολή μήνυσης εκ των προτέρων θα έπρεπε να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να προκληθούν δυσκολίες στον συντονισμό του εμπλεκόμενων φορέων και να περάσει αρκετό διάστημα.
- Το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα θα ενημερώσει την Δ/νση Υγειονομικού της οικείας Περιφέρειας, ώστε να παρευρίσκεται κατά τη διαδικασία, αλλά και Πταισματοδίκη/Ειρηνοδίκη και κλειδαρά, εφόσον ο ένοικος φαίνεται ότι θα αρνηθεί την είσοδο.
- Ο/οι μάρτυρας/ες και η φιλοζωική οργάνωση καλό είναι να διατηρούν επικοινωνία με τον οικείο Δήμο για τις συνθήκες που επικρατούν στον εν λόγω χώρο, ώστε αυτός να παρέχει κατά τη διαδικασία τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτούνται. Κατά την είσοδο στον χώρο θα υπάρχουν σκουπίδια και άχρηστα αντικείμενα πιθανότατα που θα εμποδίζουν την διέλευση ή/και την είσοδο, οπότε θα χρειαστούν μεγάλοι κάδοι απορριμμάτων.
- Επίσης, σε περίπτωση που ο Δήμος έχει πρόγραμμα για την περίθαλψη αδέσποτων ζώων και διαθέτει καταφύγιο ζώων ή συνεργάζεται με ανάλογο φορέα ή ιδιώτη κτηνίατρο, θα πρέπει να έχει ενημερώσει σχετικά για τον πληθυσμό των ζώων που αυτοί θα λάβουν για κτηνιατρική περίθαλψη (εμβόλια, αποπαρασιτώσεις, στειρώσεις, θεραπείες, κλπ.) ή και φύλαξη στον χώρο τους.
- Δεδομένου ότι τα έγκλειστα ζώα είναι συνήθως μη κοινωνικοποιημένα έως και φοβισμένα, ο Δήμος θα πρέπει να έχει φροντίσει να βρίσκεται στον χώρο υπάλληλος/οι κατάλληλα εκπαιδευμένος/οι στην σύλληψη-δέσμευση ζώων, αλλά και που θα επιδείξει/ουν ιδιαίτερη προσοχή με τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει/ουν για να μην πληγωθεί κάποιο ζώο. Κρίνεται σκόπιμο να υπάρχει κι εκπαιδευτής σκύλων που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτή την προσπάθεια, δηλαδή ως προ τον τρόπο προσέγγισης και δέσμευσης των ζώων.
- Θα πρέπει να έχει ληφθεί μέριμνα από τον Δήμο να υπάρχουν αρκετά κλουβιά και οχήματα μεταφοράς για τα ζώα.
- Το Αστυνομικό Τμήμα θα πρέπει να διαθέσει περιπολικό με πλήρωμα για τη σύλληψη και μεταφορά του υπαίτιου στο Α.Τ. και την συνοδεία του σε πιθανή ακούσια νοσηλεία του σε εφημερεύον ψυχιατρικό νοσοκομείο, αν απαιτείται. Ενδείκνυται στο σημείο να κληθεί Ε.Κ.Α.Β. για παροχή πρώτων βοηθειών. Πολλές φορές οι υπαίτιοι ή άλλα μέλη της οικογένειάς τους, που μένουν εκεί, αντιμετωπίζουν σοβαρά παθολογικά προβλήματα.
- Τα άτομα που θα εισέλθουν στην οικία θα πρέπει να έχουν καθοριστεί από πριν, ώστε να αποφευχθούν απομακρύνσεις ζώων από περίοικους ή κλοπές. Ο χώρος αποτελεί σκηνή εγκλήματος και θα πρέπει να αποκλειστεί η είσοδος σε τρίτους.
- Όλα τα άτομα που θα εισέλθουν πρέπει να φέρουν μάσκες που καλύπτουν μύτη και στόμα τουλάχιστον. Επίσης, να φοράνε γάντια και μπότες εργασίας, καθώς θα έρθουν αντιμέτωποι με σοβαρές ή ακραίες συνθήκες (από πληθώρα περιττωμάτων έως και πτώματα ζώων).
- Πρέπει να οριστεί ένα άτομο-εθελοντής, ώστε να φωτογραφίσει τον χώρο και τα ζώα. Οι φωτογραφίες θα επισυναφθούν στην δικογραφία απαραίτητα.
- Ακόμα ένα άτομο-εθελοντής θα πρέπει να καταγράφει τον αριθμό των ζώων που ανευρίσκονται, αλλά και το πού πηγαίνει κάθε ζώο ή οποιαδήποτε χρήσιμη πληροφορία. Πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι δυνατός ο εντοπισμός κάθε ζώου, αφού φύγει από τον χώρο. Αν είναι δυνατόν, καλό είναι σε κάθε ζώο να τοποθετείται ένας αριθμός με περιλαίμιο ή με άλλον πρόσφορο τρόπο, ξεκινώντας από τον αριθμό «1».
- Η διαδικασία θα διαρκέσει αρκετές ώρες και οι συνθήκες θα είναι πιθανόν ακραίες, οπότε τα άτομα που θα εμπλακούν, δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, διότι έτσι μπορεί να τεθεί η ζωή τους σε κίνδυνο.
-Για την εκτίμηση σοβαρότητας της
κατάστασης παρασυσσώρευσης εδώ: «Παρασυσσώρευση
Ζώων: Πίνακας εκτίμησης σοβαρότητας»
Κλινικός Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής
Αστυνομικός