Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

"Απειλές για δηλητηρίαση/κακοποίηση ζώων"



Καθημερινά εθελοντές που φροντίζουν αδέσποτα ζώα, αλλά και οι ίδιοι οι κηδεμόνες των "δεσποζόμενων" ζώων δέχονται απειλές για την ζωή των ζώων τους για διάφορους λόγους, όπως για το γαύγισμα, τις τρίχες κι άλλα πολλά. Ο Ν.4039/12, ως τροπ. και ισχύει, δεν προβλέπει σε κάποια από τις διατάξεις του κυρώσεις σε περίπτωση απειλής. Μόνο ο Ποινικός Κώδικας προβλέπει υπό ευρεία έννοια την απειλή ως αδίκημα κι αυτό με τα άρθρα του 333 «Απειλή» και 190 «Απειλή διάπραξης εγκλημάτων». Πάμε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.

Άρθρο 333-«Απειλή»
1. Όποιος προκαλεί σε άλλον τρόμο ή ανησυχία απειλώντας τον με βία ή με άλλη παράνομη πράξη ή παράλειψη, τιμωρείται με φυλάκιση έως ένα έτος ή με χρηματική ποινή...
2. ...
3. Για την ποινική δίωξη της πράξης της παραγράφου 1 απαιτείται έγκληση.

Άρθρο 190-«Απειλή διάπραξης εγκλημάτων»
Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσω του διαδικτύου απειλεί ότι θα διαπραχθούν εγκλήματα και δημιουργεί έτσι φόβο σε αόριστο αριθμό ανθρώπων ή σε ορισμένο κύκλο ή κατηγορία προσώπων, τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 έτη ή με χρηματική ποινή. (ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΟ)

      Τα αδικήματα που στοχεύουν στην κακοποίηση/ θανάτωση/ δηλητηρίαση/ εκούσια πρόκληση βλάβης σε ζώα είναι κακουργήματα, διώκονται αυτεπαγγέλτως κατά το άρ. 16 του Ν. 4039/2012 και τιμωρούνται σύμφωνα με το άρ. 20 και 21 του ιδίου Νόμου με ποινή κάθειρξης μέχρι δέκα (10) έτη και με χρηματική ποινή μέχρι πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες, το ύψος εκάστης των οποίων ορίζεται από πενήντα (50) έως εκατό (100) ευρώ, δηλαδή από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως και πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, καθώς και με διοικητικό πρόστιμο 30.000€ για κάθε ζώο.
Αρχικά, το άρ. 333 διώκεται κατ΄ έγκληση, που σημαίνει ότι για να υποβάλει κάποιος μήνυση σε άλλον για απειλές, π.χ. ότι θα βάλει φόλα σε αδέσποτα, έπρεπε μέχρι πρότινος να καταβάλει και παράβολο των 50€, αλλά από 01/07/2019 τα παράβολα έχουν καταργηθεί για οποιοδήποτε αδίκημα. Εδώ, η απειλή που προκαλεί τρόμο/ ανησυχία, όμως, απευθύνεται προς ένα άτομο. Η απόπειρα απειλής είναι δυνατή. Σημειωτέον ότι σε περίπτωση υποβολής μήνυσης, υποχρεούμαστε στην προσκόμιση αποδείξεων και επιπλέον μαρτυριών, ώστε να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα της απειλής. 
Το άρ. 190 διώκεται αυτεπαγγέλτως, αφού δεν συμπεριλαμβάνεται σε εκείνα που διώκονται κατ΄ έγκληση. Ωστόσο, από την ανάλυση του άρθρου προκύπτει ότι οι απειλές ότι θα διαπραχθούν πλημμελήματα/κακουργήματα, όπως η κακοποίηση/δηλητηρίαση ζώων που διώκεται ως πλημμέλημα ή/και κακούργημα, προκαλούν φόβο σε πολίτες. Εδώ, υπάρχει η διαφορά ότι η απειλή απευθύνεται σε περισσότερους του ενός πολίτες ή κάποια συγκεκριμένη κατηγορία προσώπων, καθώς αντικείμενο του εγκλήματος είναι η ειρήνη των πολιτών. Επιπλέον, βλέπουμε ότι η πράξη αυτή μπορεί να τελείται και μέσω του διαδικτύου, όπως π.χ. οι απειλές σε διάφορες δημόσιες στο Facebook. Αρκεί, επίσης, η απειλή να αναφέρεται έστω και σε ένα πλημμέλημα/κακούργημα και όχι απαραίτητα σε περισσότερα. Επιπλέον, η απόπειρα σε αυτή την περίπτωση δεν είναι δυνατή. Αυτονόητο ότι πρέπει να καταθέσουν ΟΛΟΙ οι παρόντες μάρτυρες.
Κατόπιν επικοινωνίας με την Εισαγγελέα Προσδιορισμού Αθηνών κα ΧΑΛΒΑ Βασιλική, συμφώνησε ότι οι μόνες διαφορές σε αυτές τις δύο περιπτώσεις είναι ότι τα δύο αδικήματα διώκονται ως εξής:
---Άρθρο 190-«Απειλή διάπραξης εγκλημάτων»
·         Αυτεπάγγελτα διωκόμενο
·         Φόβος σε περισσότερους του ενός ατόμων
·        Δεν καταβάλλεται παράβολο

---Άρθρο 333-«Απειλή»
·         Κατ΄ έγκληση
·         Τρόμος/ανησυχία σε ένα άτομο
·     Δεν καταβάλλεται παράβολο

Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου ότι πολλές από τις Αστυνομικές Αρχές δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη του δεύτερου άρθρου! Πάντα απομένει η εξωδικαστηριακή διαδικασία συστάσεων, σύμφωνα με το ακόλουθο άρθρο "Διαδικασία συστάσεων-παραπόνων ή/και αναφοράς συμβάντων που δεν προβλέπεται μήνυση", ώστε να κληθεί ο εν λόγω, να γίνουν συστάσεις και καταγραφή στο Βιβλίο Αδικημάτων για τις απειλές. Η εν λόγω διαδικασία δεν σημαίνει μήνυση παρά μόνο συστάσεις και μέχρι εκεί.


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece"

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2016

"Όροι & προϋποθέσεις λειτουργίας pet shop"


       

       Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ΄αριθμόν 266541/2003 Υπουργικής Απόφασης (δείτε την ολόκληρη ΕΔΩ) (ΦΕΚ 1671/τ.Β΄/13-11-2003), η οποία ακόμη ισχύει σύμφωνα με την υπ΄αριθμόν 107/2016 από 06/04/2016 γνωμοδότηση Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, μέχρι την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που προβλέπει η άρ. 6 παρ. 4 του Ν. 4039/12 ως τροπ. με άρ. 46 παρ. 3 περ. β΄του Ν. 4235/2014, προβλέπονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την χορήγηση αδείας λειτουργία καταστήματος πώλησης σκύλων και γατών, ως εξής:

(Νομοθετικό πλαίσιο: Υ.Α. 266541/31-10-2003 (ΦΕΚ1671, τ.Β΄/ 13-11-2003 & ΦΕΚ1308, τ.Β΄/16-6-2011)

α) κάθε σκύλος ή γάτα πρέπει να έχει στη διάθεσή του χώρο διατάσεων (μήκους, πλάτους, ύψους) που του επιτρέπεται να στρέφεται ελεύθερα, προκειμένου να περιποιηθεί το σώμα του, να κατακλίνεται χωρίς περιορισμό, να ανασηκώνεται στα πίσω πόδια του και να είναι τουλάχιστον διπλάσιος των διατάσεων του, στη μέγιστη ηλικία διατήρησής του στο κατάστημα πώλησης.
β) ο κλωβός φιλοξενίας πρέπει να είναι από υλικό που επιτρέπει στα ζώα να βλέπουν το ένα το άλλο, να επιτρέπει τα πόδια τους να στηρίζονται κανονικά (όχι πλέγμα), να είναι εύκολο να απολυμανθεί και να καθαριστεί, καθώς και να μην είναι επιβλαβές για την υγεία του (πρόκληση ατυχημάτων).
γ) τα ζώα πρέπει ανά πάσα στιγμή να έχουν πρόσβαση σε νερό και η τροφή που χορηγείται να είναι πλήρης  και ισορροπημένη.
δ) οι ταΐστρες και οι ποτίστρες πρέπει να κατασκευάζονται και να τοποθετούνται σε τέτοια θέση, ώστε να περιορίζεται η μόλυνση του νερού και της τροφής από τα κόπρανα και τα ούρα των ζώων.
ε) να εξασφαλίζεται η προστασία των ζώων από αντίξοες συνθήκες (πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες) με την ύπαρξη κατάλληλων εγκαταστάσεων κλιματισμού και εξαερισμού.
στ) τα ζώα δεν πρέπει να εκτίθενται σε χώρους έξω από το κατάστημα πώλησης
ζ) τα ζώα πρέπει να προστατεύονται από θορύβους, έντονη ηλιοφάνεια, υγρασία και από πυρκαγιά.
η) στους χώρους διαμονής των ζώων να προβλέπεται επαρκής φωτισμός και αερισμός.
θ) οι εγκαταστάσεις πρέπει να είναι ασφαλείς, να μην επιτρέπουν στα ζώα να διαφύγουν και να μην είναι δυνατόν να κλαπούν.
ι) πρέπει να υπάρχει χώρος απομόνωσης των ασθενών ζώων.
ια) πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για την άσκηση του ζώου, ιδιαίτερα μεγαλόσωμων φυλών και μεγάλης ηλικίας, εκτός των κλωβών διαμονής τους.
ιβ) ο υπεύθυνος του καταστήματος υποχρεούται να μεριμνά για την υγεία των ζώων και την αντιμετώπιση των ασθενειών.
ιγ) πρέπει να υπάρχει βιβλίο εισόδου και εξόδου των ζώων.
ιδ) πρέπει να υπάρχει βιβλίο απολυμάνσεων των χώρων διαμονής των ζώων και του εξοπλισμού τους.
ιε) για κάθε ζώο πρέπει να υπάρχει φάκελος, στον οποίο να φυλάσσεται το υγειονομικό πιστοποιητικό του, το διαβατήριο του, ο κωδικός της εκτροφής από  την οποία προέρχεται, το τιμολόγιο απόκτησης του ζώου, οι κτηνιατρικές πράξεις που έχουν εκτελεστεί ανάλογα με την ηλικία του ζώου και οπωσδήποτε να περιλαμβάνει τον αριθμό σήμανσής του.

Η μέγιστη ηλικία διατήρησης είναι:
-Μικρόσωμοι σκύλοι: 4 μηνών
-Μεγαλόσωμοι σκύλοι: 3 μηνών
-Γάτες: 4 μηνών
ενώ, ο μέγιστος χρόνος παραμονής είναι μέχρι 30 ημέρες.

     Επίσης:
α) Οι νεογέννητοι σκύλοι που αγοράζονται σημαίνονται με ευθύνη του νέου ιδιοκτήτη τους, σύμφωνα με τoν Νόμο 4039/12 ως τροπ. με άρ. 46 του Ν. 4235/14, από κτηνίατρο της επιλογής του τελευταίου και πριν την ολοκλήρωση της πώλησης.
β) Τα προς πώληση ζώα πρέπει να έχουν απογαλακτισθεί και να είναι σε θέση να λάβουν μόνα τους την τροφή τους.
γ) Τα προς πώληση ζώα πρέπει να είναι υγιή και χωρίς παράσιτα.
Ένα τηλέφωνο επείγουσας ανάγκης πρέπει να αναγράφεται στην πρόσοψη του καταστήματος και η άδεια που χορηγείται έχει ισχύ δύο έτη.

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog «Report Αnimal Αbuse Greece - Καταγγελίες Κακοποίησης Ζώων Ελλάδας»

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

"Καταγγελία", μία πολυσήμαντη λέξη


Καθημερινά, η επαφή μας και το ενδιαφέρον μας για τα ζώα μάς φέρνει αντιμέτωπους με δυσάρεστα γεγονότα, σχετικά με την καταπάτηση της ευζωίας τους και τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης τους, οι οποίες περιγράφονται υπό τους όρους «ενεργητική & παθητική κακοποίηση», κατά την εγκύκλιο 1/13 από 08/04/2013 του αείμνηστου Αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου Ρούσσου-Εμμανουήλ Παπαδάκη, που ερμηνεύει το Νόμο 4039/2012 (ΦΕΚ 15 , τ. Α΄) «Για τα δεσποζόµενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση µε κερδοσκοπικό σκοπό.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αλλά και το άρ. 1 του Ν. 1197/1981, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
Όπως ήδη έχει αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα, η ενεργητική κακοποίηση των ζώων συντροφιάς μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής: πρόκληση σωματικής βλάβης, δηλητηρίαση, κρέμασμα, πνιγμό, σύνθλιψη, ακρωτηριασμός, κοπή ωτός (αυτιού) και ουράς, πυροβολισμό, κατακρήμνιση, καθώς και η σεξουαλική συνεύρεση. H παθητική κακοποίηση πιστοποιείται, εφόσον τα ζώα παραμελούνται και είναι μόνιμα εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες (ζέστη, κρύο, βροχή, κλπ) σε μπαλκόνια, ταράτσες, αυλές, αγρούς, κλπ, δεν έχουν κατάλληλοστεγνό και άνετο κατάλυμα, είναι μόνιμα αλυσοδεμένα, λαμβάνουν ακατάλληλη τροφή και  ακατάλληλο ή/και καθόλου νερόδεν εμβολιάζονται τακτικά, δεν αποπαρασιτώνονται, αλλά υφίστανται και έλλειψη φροντίδας για κτηνιατρική περίθαλψηκαθημερινής άθλησης και περιπάτου. Άλλες ανθρώπινες συμπεριφορές που καταπατούν την ευζωία των ζώων μπορούν να είναι η εγκατάλειψη, η παράνομη εμπορία και πώληση.
Όλες αυτές τις περιπτώσεις κακοποίησης είναι χρέος μας να τις αναφέρουμε στις αρμόδιες Αστυνομικές και Εισαγγελικές Αρχές της χώρας. Συνήθως, αναφερόμαστε σε αυτές τις πρακτικές με τον όρο «καταγγελία», ο οποίος, ωστόσο, έχει περιβληθεί από πολλές σημασίες. Κάποιοι θεωρούν ότι με μία επώνυμη, αλλά ακόμη και με ανώνυμη τηλεφωνική επικοινωνία με το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα ή με το «100» της Άμεσης Δράσης, έχουν κατοχυρωθεί όλες οι νομότυπες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για την σωτηρία ενός ζώου, ενώ άλλοι θεωρούν ότι με προφορικά παράπονα στον Αξιωματικό Υπηρεσίας του Α.Τ., το ζώο θα σωθεί ή ότι οι Αρχές «θα κάνουν αυτό που πρέπει».
Δυστυχώς, πολλές φορές η ολιγωρία των αρμόδιων Αρχών δε φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη (2005), η λέξη καταγγελία σημαίνει 1.) την υποβολή μήνυσης εναντίον (γνωστού ή άγνωστου) προσώπου για παράνομη πράξη ή δράση του, 2.) τη γνωστοποίηση στην αρμόδια αρχή ή την κοινή γνώμη παράνομης πράξης ή απαράδεκτης κατάστασης. Οι Αρχές είναι υποχρεωμένες να ελέγχουν με τον πληρέστερο τρόπο οποιαδήποτε τηλεφωνική ή έγγραφη καταγγελία και να προβαίνουν στις δέουσες κατά το Νόμο ενέργειες με την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων. Για να έχουμε, όμως, τα επιθυμητά αποτελέσματα και πάντα έχοντας στο νου μας την λατινική παροιμία «verba volant, scripta manent», που στην ελληνική γλώσσα αποδίδεται ως «τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν», οφείλουμε οποιαδήποτε καταγγελία θέλουμε να κάνουμε να την κάνουμε εγγράφως και επώνυμα, ώστε να μπορούμε να είμαστε ενήμεροι για κάθε εξέλιξη της υπόθεσης. Για κάθε γραπτή καταγγελία που υποβάλλουμε, οφείλουμε να αιτούμαστε αριθμό πρωτοκόλλου του εγγράφου ή της δικογραφίας.
Ωστόσο, εφόσον η ζωή του ζώου βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο, οφείλουμε να υποβάλλουμε μήνυση για το αυτεπάγγελτα διωκόμενο αδίκημα της κακοποίησης, δηλαδή να καταθέτουμε ενόρκως το περιστατικό στο Α.Τ., ώστε να σχηματιστεί δικογραφία κατά του δράστη/ιδιοκτήτη. Συχνά, ο όρος μήνυση τρομάζει, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν πρόκειται για μήνυση που αφορά προσωπική διαφορά, αλλά για ανακοίνωση αξιόποινης πράξης αυτεπάγγελτου αδικήματος, η οποία, όμως, εξακολουθεί να λέγεται μήνυση. Μην μπερδεύεστε άλλο με τις λέξεις! Μήνυση κάνουμε ΠΑΝΤΑ, είτε το αδίκημα διώκεται κατ' έγκληση, όπως εξύβριση, απειλή, αυτοδικία, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, κλπ, είτε διώκεται αυτεπάγγελτα, όπως η κακοποίηση ζώων. Στην 1η περίπτωση πιο σωστά θα έπρεπε να αποκαλείται "έγκληση", ενώ στη 2η "μήνυση". Πάντα συνοδεύουμε την καταγγελία μας με αποδεικτικά μέσα (φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό) και με προτεινόμενους μάρτυρες. Σε μη ακραίες περιπτώσεις, όπου η ζωή του ζώου δεν είναι σε άμεσο κίνδυνο ή πιστεύουμε ότι υπάρχει πιθανότητα βελτίωσης, καλό είναι να ακολουθούμε τη διαδικασία συστάσεων.
Οπότε, όταν μιλάμε για καταγγελία, πρέπει να εννοούμε εκείνη την ενέργεια μας με την οποία θα κινηθεί η νομική διαδικασία ελέγχου των συνθηκών διαβίωσης ενός ζώου και η ανεύρεση του δράστη με την τυχόν επακόλουθη επιβολή ποινικών και διοικητικών κυρώσεων στο δράστη. Η καταγγελία, για να έχει αποτέλεσμα μπορεί να γίνει είτε με έντυπη ή ηλεκτρονική (email) επιστολή ή με μήνυση και όχι με τηλεφωνική κλήση. 


Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog «Report Αnimal Αbuse Greece»

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Χρηματοδότηση Δήμων & Συνδέσμων Δήμων για τη βελτίωση καταφυγίων


Με την υπ΄αριθμόν 2379/82158 από 15/07/2016 το Τμήμα Προστασίας των Ζώων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων καλεί του Δήμους και τους Συνδέσμους Δήμων έως και 30/09/2016 να υποβάλουν αιτήσεις προκειμένου να χρηματοδοτηθούν για τη βελτίωση της λειτουργίας των προγραμμάτων διαχείρισης των αδέσποτων ζώων και των κτιρίων των ήδη υφισταμένων καταφυγίων τους. Δυστυχώς, στις δαπάνες ΔΕΝ περιλαμβάνεται η κατασκευή καταφυγίου και ιατρείου! Οι φορείς μπορούν να αιτηθούν χρηματοδότηση για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ανεξάρτητα από το εάν διαθέτουν καταφύγιο ή ιατρείο. Επίσης, μπορεί να χρηματοδοτείται η αμοιβή ιδιώτη κτηνιάτρου με τον οποίο ο φορέας έχει υπογράψει σύμβαση για την παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, οι επιλέξιμες δαπάνες για την υλοποίηση των ενεργειών διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς περιγράφονται ως εξής:


Καλούμε όλους του Δήμους να βελτιώσουν τις συνθήκες λειτουργίας τους άμεσα!
Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την Κοινή Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ: http://www.kedke.gr/wp-content/uploads/2016/07/2163-2016.pdf.

Ο Διαχειριστής
ΔΡΙΒΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Αστυνομικός-Ψυχολόγος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων


Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Φύλλο επιβολής διοικητικών προστίμων σχετικά με ζώα συντροφιάς


            Επειδή έχει διαπιστωθεί ότι αρκετά Αστυνομικά Τμήματα δεν έχουν ακόμη φροντίσει για τη δημιουργία Βιβλίων (μπλοκ) Βεβαίωσης Διοικητικών Προστίμων που αφορούν τα ζώα συντροφιάς, κατά το Ν. 4039/2012 & Ν.4235/2014, προσπάθησα να κάνω πιο εύκολη τη ζωή όλων μας…και κυρίως των ζώων. Τα Ζωοφιλικά Σωματεία, Ομοσπονδίες, Ομάδες, Οργανώσεις και Εθελοντές παρακαλούνται να έχουν ενημέρωση και να διατηρήσουν το έγγραφο στο αρχείο τους για παν ενδεχόμενο. Το παρόν με δική μου πρωτοβουλία απεστάλη στο Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ. ώστε να διανεμηθεί σε όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Δείτε παρακάτω το Φύλλο βεβαίωσης Παράβασης:


Ο Διαχειριστής
ΔΡΙΒΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Αστυνομικός-Ψυχολόγος 

(Πηγή φωτογραφίας: www.juriscorrespondente.com.br)

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων