Σελίδες

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Διαλεύκανση του τοπίου της "μήνυσης" & των παραβόλων


            Πολύ συχνά υφίσταται σύγχυση με τη λέξη «καταγγελία» και «μήνυση», ενώ είναι βέβαιο ότι και οι δύο χρησιμοποιούνται λανθασμένα, αλλά και χωρίς τη σωστή τους έννοια. Σύμφωνα με την «Αστυνομική Προανάκριση» (Τριανταφύλλου, 2008) ισχύουν τα εξής:
            Μήνυση: «Όταν λέμε μήνυση εννοούμε την ανακοίνωση-καταγγελία που γίνεται προς τις αρχές του κράτους για ένα έγκλημα που διαπράχθηκε (με πράξη, δηλαδή με κάποια ενέργεια ή με παράλειψη) που προβλέπεται και τιμωρείται από το Νόμο.»
Διευκρινίσεις: Έγκλημα είναι πράξη άδικη και καταλογιστή στο δράστη της, η οποία τιμωρείται από το νόμο (Άρ. 14 του Π.Κ.). Άρα, έγκλημα είναι οποιαδήποτε πράξη που τιμωρείται από το Νόμο και όχι αυτό που θεωρούμε ότι έγκλημα είναι κάτι βαρύ, όπως η ανθρωποκτονία ή ο βιασμός.
Επίσης, η καταγγελία (ΔΕΊΤΕ), όπως έχει αναφερθεί ξανά, είναι η ανακοίνωση στις αρχές για την τέλεση ενός εγκλήματος, δηλαδή περιλαμβάνεται εντός της έννοιας της μήνυσης. Η μήνυση είναι καταγγελία, αλλά όχι απαραίτητα το αντίθετο.
            Η μήνυση ανάλογα με την προέλευση της διακρίνεται σε δημόσια και σε ιδιωτική.  
  • Δημόσια μήνυση ονομάζεται εκείνη η οποία γίνεται από δημόσιο υπάλληλο (π.χ. Αστυνομικό) για έγκλημα που διώκεται αυτεπάγγελτα.  
  • Ιδιωτική μήνυση ονομάζεται εκείνη η οποία γίνεται από ιδιώτη που δεν είναι άμεσα παθών για έγκλημα που διώκεται αυτεπάγγελτα, δηλαδή ο Α άνδρας χτύπησε την Β γυναίκα του με την οποία μένουν μαζί κι εγώ ο Γ γείτονας είδα το περιστατικό και πήγα στην αρχή και το κατέθεσα ενόρκως, δηλαδή έκανα ιδιωτική μήνυση, καθώς τα αδικήματα περί ενδοοικογενειακής βίας, διώκονται αυτεπαγγέλτως.
            Έγκληση είναι η προαιρετική καταγγελία κάποιας αξιόποινης πράξης που γίνεται προς την αρχή από τον ίδιο τον παθόντα ή τον νόμιμο αντιπρόσωπό του. Με έγκληση διώκονται 38 αδικήματα, μεταξύ των οποίων η απλή σωματική βλάβη, η εξύβριση, η δυσφήμηση ή η συκοφαντική δυσφήμηση, η απειλή, η φθορά ξένης ιδιοκτησίας, η αυτοδικία, κλπ.
            Ωστόσο, σύμφωνα με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και το άρθρο 42 παρ. 4 «Ο μηνυτής, κατά την υποβολή της μήνυσης ενώπιον κάθε αρμόδιας αρχής, καταθέτει, με ποινή το απαράδεκτο αυτής, παράβολο υπέρ του Δημοσίου ποσού εβδομήντα (70) ευρώ…», ενώ σύμφωνα με το άρ. 46 παρ. «Ο εγκαλών κατά την υποβολή της έγκλησης, για τα απολύτως κατ’ έγκληση διωκόμενα εγκλήματα, ενώπιον κάθε αρμόδιας αρχής καταθέτει παράβολο υπέρ του Δημοσίου ποσού πενήντα (50) ευρώ.», τα οποία μέχρι και πριν την τροποποίηση του Κώδικα, με το Ν. 4446/22-12-2016, ήταν ταυτόσημα, δηλαδή εκατό -100- €.

Ωπ! Τι γίνεται τώρα εδώ;! Γίνεται μόνο το εξής:
  • Για τα αυτεπάγγελτα διωκόμενα αδικήματα, ΔΕΝ καταβάλλεται παράβολο, όπως ορίζει και η υπ΄αριθμόν 6/2009 Γνωμοδότηση Εισ.Α.Π.
  • Η παρ. 4 του άρ. 46 του Κ.Π.Δ., με το παράβολο των 70€ αναφέρεται μόνο στις περιπτώσεις που ο μηνυτής δεν είναι ο άμεσα παθών, δηλαδή Π.χ. πηγαίνει πολίτης στο Α.Τ. και λέει «θέλω να καταθέσω μήνυση στον Α, διότι μπήκε στο σπίτι του γείτονά μου Β και του έκλεψε έναν υπολογιστή.». Επειδή η κλοπή διώκεται αυτεπαγγέλτως, αλλά ο μηνυτής ΔΕΝ είναι παθών, υποτίθεται ότι θα ζητηθεί παράβολο των 70€.
            Σε περίπτωση που κάποιος αστυνομικός σας ζητήσει παράβολο για υποβολή μήνυσης, τα αδικήματα για την προστασία των ζώων σύμφωνα με το Ν.4039/2012 και  με την υπ’ άριθμόν 1/13 με αρ.πρωτ.:1631 από 08/04/2013 Εγκύκλιο του Εισ.Α.Π διώκονται αυτεπαγγέλτως και δεν καταβάλλεται παράβολο δημοσίου.

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε θεάματα και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις-Νομοθεσία/Κυρώσεις


Κατά τις γιορτινές περιόδους (Απόκριες, Πάσχα, Χριστούγεννα, κ.α.,) αλλά κι ανεξαρτήτως αυτών μπορεί να λαμβάνουν χώρα καλλιτεχνικές, παραδοσιακές ή άλλου είδους εκδηλώσεις και θεάματα (πανηγύρια, τσίρκα, επιδείξεις, κλπ.), όπου κάθε είδους ζώο χρησιμοποιείται συνήθως με σκοπό την ψυχαγωγία ή το οικονομικό κέρδος, αλλά και για οποιοδήποτε άλλο σκοπό.
Παρακάτω παρατίθεται το άρθρο 12 του Ν. 4039/2012 ως τροπ. με άρ. 46 του Ν. 4235/2014, σύμφωνα με το οποίο τιμωρείται κάθε ανάλογη χρήση ζώου κι επισύρει φυλάκιση μέχρι δύο -2- έτη, με χρηματική ποινή από πέντε χιλιάδες (5.000) έως δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, αλλά και επιπλέον διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) έως δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, ανάλογα με την παράβαση.
Σε περίπτωση που εντοπίσετε ανάλογη δραστηριότητα θα καλείτε άμεσα στο «100» ή στο τοπικό Α.Τ. και θα αναμένετε περιπολικό, δηλώνοντας ότι αναμένετε να υποδείξετε σχετικά, θα μεταβαίνετε κατόπιν στο Α.Τ. για να καταθέσετε, ώστε  να επιβληθούν οι ανάλογες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις στους υπαίτιους. Υπενθυμίζεται ότι η παραβίαση των διατάξεων του άρ. 12 διώκεται αυτεπαγγέλτως και για τη σχετική υποβολή της μήνυσης δεν καταβάλλεται παράβολο δημοσίου (κατάργηση παραβολών γενικά με νέο Ποινικό Κώδικα). Τέλος, αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του άρθρου 12 είναι ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που εκδίδει την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης ή πραγματοποίησης της εκδήλωσης (κατά το άρθρο 81 του ν. 3463/2006), οπότε η καταγγελία πρέπει να υποβάλλεται/κοινοποιείται κι εκεί. Σε περίπτωση παραβίασης των διατάξεων από τηλεοπτικό πρόγραμμα, θα πρέπει να ενημερωθεί, πλην της Δ/νσης Γενικής Αστυνόμευσης του Αρχηγείου ΕΛ.ΑΣ. (genast@astynomia.gr) και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) (ncrtv@otenet.gr) και το τηλεοπτικό κανάλι που το προβάλλει.

Άρθρο 12
Απαγόρευση χρησιμοποίησης κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες
1. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή σε θίασο με ποικίλο πρόγραμμα, εφόσον τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμά τους, πραγματοποιούν παραστάσεις ή παρελαύνουν ή εμφανίζονται ενώπιον του κοινού.
2. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμά τους.
2.α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους.».
3. Απαγορεύεται η εκτροφή, η εκπαίδευση και η χρησιμοποίηση ζώων για οποιοδήποτε είδος μονομαχίας. Επίσης απαγορεύεται η εκτροφή και η χρησιμοποίηση σκύλων και γατών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών.

Άρθρο 20
Ποινικές κυρώσεις
3. Οι παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 12 τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι δύο έτη και με χρηματική ποινή από πέντε χιλιάδες (5.000) έως δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ.

Άρθρο 21
Διοικητικές κυρώσεις



Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στη σελίδα & blog "Report Animal Abuse Greece-Καταγγελίες Κακοποίησης Ζώων Ελλάδας"
PAGE: https://www.facebook.com/reportanimalabusegreece/
BLOG: http://reportanimalabusegreece.blogspot.gr/

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Απάντηση Περιφέρειας Αττικής για την τοποθέτηση πινακίδων των Δήμων



  Την 06/02/2017 ελήφθη σχετική απάντηση της Περιφέρειας Αττικής σχετικά με το ερώτημα της σελίδας Report Animal Abuse-Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων για την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης εισόδου κατοικίδιων ζώων σε δημόσιους, κοινόχρηστους χώρους, όπως πάρκα, πλατείες κλπ.: «…η Κτηνιατρική Νομοθεσία και συγκεκριμένα ο Ν.4039/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (1 σχετικό), δεν αναφέρει, δεν απαγορεύει και συνεπώς δεν ρυθμίζει, την δυνατότητα ή μη των Δήμων, να τοποθετούν απαγορευτικές, προειδοποιητικές ή άλλου είδους πινακίδες, σχετικά με την είσοδο ή παραμονή κατοικίδιου ζώου σε πάρκα, πλατείες, ή άλλους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, που οι Δήμοι αυτοί διαχειρίζονται…».
Ωστόσο, από την γραμματική διατύπωση των ανωτέρω προκύπτει ότι ο Δήμος, αφού ο Νόμος δεν του απαγορεύει την (παράνομη ???) τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης εισόδου κατοικίδιων ζώων σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, μπορεί να τις τοποθετεί.
Όμως, ο Ν. 4039/2012 ως τροπ. με άρ. 46 του Ν. 4235/2014 δεν αναφέρει πουθενά στο σύνολό του ότι απαγορεύεται η είσοδος ή παραμονή κατοικίδιων ζώων σε ανάλογους χώρους και έτσι καμία αρχή, Αστυνομία, Δήμος, κ.ά., δεν μπορεί να επιβάλλει κάποια ποινή, ποινική ή διοικητική, εφόσον ο κάτοχος του ζώου περισυλλέγει τις ακαθαρσίες του σκύλου του, τον έχει δεμένο και κοντά του. Ούτως ή άλλως, σύμφωνα με το άρ. 1 του Ποινικού Κώδικα και το άρ. 7 παρ. 1 του Συντάγματος, δεν υπάρχει έγκλημα, ούτε επιβάλλεται ποινή, χωρίς υφιστάμενο νόμο. Με λίγα λόγια, ακόμα κι αν δεν είναι παράνομη η τοποθέτηση πινακίδων από τους Δήμους, είναι βέβαια παράνομο το περιεχόμενο και οι δηλώσεις των πινακίδων.
Αναμένεται σχετική διευκρίνιση από το Νομικό Τμήμα της Περιφέρειας Αττικής, κατόπιν υποβολής νεώτερου ερωτήματος.
Δείτε το έγγραφο:


Δείτε επίσης:

Ο Διαχειριστής
Δρίβας Ευάγγελος

Για οποιαδήποτε άλλη απορία απευθυνθείτε στην ομάδα, σελίδα & blog Report animal abuse - Καταγγελίες για κακοποίηση ζώων